Performancing Metrics

عملیات ساماندهی عشایر در استان‌های کشور دارای ردیف بودجه ملی است | اتاق خبر
کد خبر: 358997
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 00:22
رئیس سازمان امور عشایر از نمایندگان مجلس دهم درخواست کرد که باتوجه ویژه به جامعه عشایری و تعامل مناسب با سازمان امور عشایر، در تصویب احکام موردنیاز عشایر در برنامه ششم و بودجه‌های سالیانه و تقویت فراکسیون عشایری مجلس کمک کنند.

اتاق خبر: کرمعلی قندالی-رییس سازمان امور عشایر در خصوص وضعیت عشایر بیان داشت: ساماندهی به کوچ و عملیات ساماندهی به اسکان عشایر داوطلب از اصلی‌ترین برنامه‌های سازمان امور عشایر است که به طور جدی پیگیری می‌شود.

او با اشاره به اینکه عشایر حدود یک میلیون و 200 هزار نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند تاکید کرد: حمایت از تشکل‌های عشایری را مورد توجه سازمان امور عشایری وعملیات ساماندهی عشایر در تمامی استان‌های کشور دارای ردیف بودجه ملی است.

رییس سازمان امور عشایر در ادامه یکی از مشکلات عشایر را دسترسی به آب آشامیدنی عنوان کرد و گفت: یکی از استان هایی که در آن عملیات آبرسانی از طریق بودجه کملی امکانپذیر شده، اردبیل است که حدود دو میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای پروژه‌های استان اردبیل در رابطه با عشایر تخصیص یافته است.

قندالی تاکید کرد که اسکان عشایر اجباری نیست واسکان عشایر کاملا داوطلبانه و پس از فراهم شدن منابع تولید اشتغال و معیشت خانوارهای عشایری انجام می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر در پایان تاکید کرد که با توجه به حضور  عشایر در 15 هزار نقطه کشور به ویژه در حاشیه مرزی  یکی از نقاط قوت این جامعه و یک بحث ملی است تاکید کرد که اگر بحث‌های ممیزی مراتع، تغییر فرآیند بیمه اجتماعی عشایر و ساخت سرپناه در مناطق عشایری به عنوان یک قانون دائمی در مجلس احیا و تصویب شود، کمک بسیار موثری به حوزه عشایری کشور خواهد بود؛ بنابراین نمایندگان مجلس دهم با توجه ویژه به جامعه عشایری و تعامل مناسب با سازمان امور عشایر در تصویب احکام موردنیاز عشایر در برنامه ششم و بودجه‌های سالیانه و تقویت فراکسیون عشایری مجلس تاثیر مثبتی خواهند داشت.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید