Performancing Metrics

اتحادیه اروپا، چین را برای توقف سرکوب ها تحت فشار قرار دهد | اتاق خبر
کد خبر: 359000
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 00:34
دیده بان حقوق بشر:
سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد رهبران اتحادیه اروپا باید در موضع گیری علنی از دولت چین بخواهند سرکوب اعتراض ها و مخالفت ها را متوقف و همه افرادی را که به اشتباه بازداشت شده اند، آزاد کند.

به گزارش اتاق خبر، «لوته لیخت/ Lotte Leicht» مدیر حقوق بشر اتحادیه اروپا با ارسال نامه ای به این اتحادیه، از «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا و «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا خواست، رهبران پکن را برای خودداری از برخورد با اقدامات سرکوب آمیز کنونی به عنوان یک فعالیت عادی و متعارف تحت فشار قرار دهند.
در این نامه آمده است:« تلاش برای تغییر وضعیت کنونی وخیم حقوق بشر در چین کلید پیشرفت به سمت راهبردی جدید در روابط اتحادیه اروپا و چین و سایر منافع بروکسل در پکن است. اتحادیه اروپا باید در مواضعی آشکار و علنی نقض شدید حقوق بشر توسط دولت چین را از طریق بیانیه های این اتحادیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و اظهارات مختلف مقامات اتحادیه اروپا محکوم کند.»
یونکر و توسک در اجلاس دو روزه اتحادیه اروپا و چین که در روزهای 12 و 13 ژوییه (22 و 23 تیر) در پکن برگزار می شود، شرکت دارند.
در این نامه از این دو مقام اتحادیه اروپا خواسته شده است در اجلاس مذکور، علاوه بر درخواست علنی برای توقف سرکوب در چین و آزادی فعالان زندانی، خواستار تحقیقات کامل درباره اتهامات شکنجه در چین شوند.
این نامه می افزاید: یونکر و توسک باید به صورت آشکار بیان کنند که حمایت اتحادیه اروپا از جامعه مدنی با وجود اجرایی شدن قوانین دشوار در چین ادامه می یابد. اتحادیه اروپا همچنین باید در این زمینه شفاف سازی کند که همکاری اتحادیه اروپا با چین درباره اجرای قوانین و مبارزه با تروریسم مستلزم اصلاحات چشمگیر در پایان دادن به نقض حقوق بشر از سوی نیروهای امنیتی است.
طبق قوانین جدیدی که به تازگی در چین امضا شده است، سازمان های غیر دولتی بشدت در استفاده از منابع خارجی محدود می شوند.
مدیر حقوق بشر اتحادیه اروپا در این نامه خاطرنشان می کند که اتحادیه اروپا پیوسته تاکید کرده که حقوق بشر محور اصلی سیاست خارجی اش را تشکیل می دهد و در درخواست از چین برای توقف نقض حقوق بشر مصم تر شده است.
رهبران اتحادیه اروپا اکنون باید نگرانی های کلی خود را به درخواستی آشکار برای بکار بستن اقداماتی جدی از سوی چین برای پایان دادن به سرکوب و آزادی فعالان سیاسی و حقوق بشر بدل کند.
هجدهمین نشست سالانه سران چین و اتحادیه اروپا با حضور مقام های ارشد دو طرف از روز گذشته (سه شنبه) در پایتخت چین آغاز بکار کرد.
قرار است در این اجلاس عرصه های مختلف همکاری و اختلاف دو طرف از مسائل حقوق بشر گرفته تا تبادلات تجاری، بانکی، ارزی، رکود اقتصادی، تدابیر تجاری یکجانبه، همکاری در زمینه محیط زیست، تحولات اقلیمی و بسیاری موضوعات مورد علاقه منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

منبع: ایرنا

94104

نظرات
ADS
ADS
پربازدید