Performancing Metrics

ساخت نیروگاه خورشیدی یک هزار مگاواتی در فارس توسط شرکت ایتالیایی | اتاق خبر
کد خبر: 359010
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 01:31
شرکت فوتورای ایتالیا و مسئولان استان فارس تفاهم نامه احداث نیروگاه خورشیدی یک هزار مگاواتی در این استان امضاء کردند.

اتاق خبر:معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس در این خصوص گفت: مذاکرات با این شرکت ایتالیایی که با همکاری شرکت جنسیس به دنبال سرمایه گذاری برای احداث نیروگاه خورشیدی در فارس است از حدود یک ماه قبل آغاز شد.
یدالله رحمانی افزود: پس از انجام مذاکرات اولیه و بازدیدهایی که نمایندگان این شرکت از مناطق مختلف استان به منظور بررسی نقاط مستعد برای احداث نیروگاه خورشیدی داشتند، مناطق مناسب برای انجام این کار شناسایی شد و طرفین وارد مرحله امضاء تفاهم نامه شدند.
وی ادامه داد: شرکت فوتورای ایتالیا با همکاری شرکت برق منطقه ای فارس به دنبال اخذ موافقت اصولی و مجوزهای مورد نیاز از جمله پروانه احداث نیروگاه های تجدیدپذیر و پاک از سازمان انرژی های نو ایران خواهد بود.
او اظهار کرد: بر اساس این تفاهم نامه، شرکت فوتورا در ابتدا یک نیروگاه با ظرفیت حدود 10 مگاوات را به شکل پایلوت در یکی از نقاط مستعد در نزدیکی شیراز احداث خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: در مذاکرات اولیه، شرکت فوتورا به دنبال احداث نیروگاههای خورشیدی با ظرفیت حداکثر 100 مگاوات بود که در مذاکرات نهایی مقرر شد که این شرکت اقدام به ساخت نیروگاه خورشیدی به ظرفیت یک هزار مگاوات کند.
رحمانی افزود: این اقدام بیانگر این مطلب است که استان فارس از استان های مستعد و دارای پتانسیل بالا در زمینه احداث نیروگاه خورشیدی است و مورد توجه سرمایه گذاران این حوزه قرار دارد.
او ادامه داد: بنابراین دستگاههای اجرایی ذی ربط از جمله برق منطقه ای، منابع طبیعی، امور اراضی و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان باید نهایت همکاری را برای طی مراحل قانونی لازم به منظور تبدیل تفاهم نامه به قراردادهای اجرایی در مهلت های مقرر به عمل آورند تا از این ظرفیت استان برای جذب سرمایه گذاری نهایت استفاده مطلوب به عمل آید.
وی اظهار کرد: هم اکنون چهار شرکت داخلی و چندین شرکت خارجی در مشغول مذاکره با مدیران فارس برای سرمایه گذاری در زمینه احداث نیروگاههای خورشیدی در این استان هستند.
او ادامه داد: این سرمایه گذاران متقاضی احداث نیروگاههایی با ظرفیت یک هزار و 200 مگاوات هستند که برنامه ریزی لازم برای بازدید آنها از مناطق مستعد استان برای احداث نیروگاه خورشیدی انجام شده است.
رحمانی ادامه داد: تاکنون مکان یابی برای احداث 15 واحد نیروگاهی انجام شده و سایر مراحل قانونی برای عملیاتی شدن این سرمایه گذاری ها در دست پیگیری است.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید