Performancing Metrics

طراحی موتورهای هیبریدی جدید برای دور زدن چین | اتاق خبر
کد خبر: 359089
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 07:58
هوندا موتور با همکاری یک شرکت دیگر نخستین موتور برای خودروهای هیبریدی را طراحی کرده که در آن از فلزات خاکی نادر سنگین استفاده نشده است تا اتکا به این مواد گرانقیمت را که در انحصار چین قرار دارند کاهش دهد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا، خودروهای هیبریدی که ترکیبی از یک موتور بنزینی و یک موتور برقی برای طی مسافت بیشتر هستند در بسیاری از کشورهای توسعه یافته رواج یافته‌اند، اما تامین عناصر خاکی نادر مانند دیسپروسیوم و تربیوم برای ساخت موتور این خودروها یک چالش بوده است.

خودروسازان تلاش کرده‌اند منابع تامین این مواد را برای کاهش اتکا به چین متنوع کنند. این کشور که تامین بخش عظیمی از بازار فلزات خاکی نادر جهان را در کنترل دارد، در سال ۲۰۱۰ در پی مناقشات ارضی با چین، یک ممنوعیت موقتی برای صادرات مواد معدنی خاکی نادر به همسایه اش وضع کرد.

هوندا که سومین خودروساز بزرگ ژاپن است روز سه‌شنبه اعلام کرد این فناوری را که به همراه شرکت دایدواستیل طراحی کرده است، در نسل جدید مینی‌ون "فرید" که پاییز امسال رونمایی خواهد شد مورد استفاده قرار خواهد داد.

این موتور بازطراحی شده همچنان از عناصر خاکی نادر سبک شامل نئودیمیوم  که علاوه بر چین در آمریکای شمالی و استرالیا هم یافت می‌شود استفاده می‌کند.

براساس گزارش رویترز، هوندا قصد دارد خودروهایی شامل مدل‌های دوگانه سوز بنزینی برقی، مدل‌های پلاگین هیبریدی، باطری برقی و هیدروژنی طراحی کند که از حدود پنج درصد در حال حاضر حدود دو سوم از مدل‌های این شرکت را تا سال ۲۰۳۰ تشکیل خواهند داد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید