Performancing Metrics

قیمت جهانی نفت کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 359119
تاریخ انتشار: 24 تیر 1395 - 10:24
قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز چهارشنبه با روند نزولی آغاز به کار کرد.

اتاق خبر: قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز چهارشنبه با روند کاهشی شروع به کار کرد؛ این در حالی است که بهای طلای سیاه در بازار معاملات روز گذشته بعد از پیش بینی آمریکا و اوپک مبنی بر افزایش تقاضای نفت در سال آینده میلادی با رشد تقریبا ۵ درصدی روبرو شد.

البته قیمت نفت همچنان تحت فشار انتشار آمار افزایش ذخایر کشورهای تولید کننده قرار دارد و انتظار می رود با انتشار آمار هفتگی ذخایر نفت خام آمریکا، بهای طلای سیاه با نوسان روبرو شود.

در همین حال قیمت نفت دریای برنت با ۳۷ سنت کاهش به ۴۸ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید؛ ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با ۲۸ سنت کاهش در برابر ۴۶ دلار و ۵۲ سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

همچنین موسسه پترولیوم آمریکا در روز گذشته اعلام کرد، ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۸ جولای با ۲.۲ میلیون بشکه افزایش به ۵۲۳.۱ میلیون بشکه رسیده است؛ این در حالی است که کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که ذخایر نفت خام آمریکا با کاهش ۳ میلیون بشکه روبرو شده است.

البته سازمان اطلاعات انرژی آمریکا قرار است امروز آمار ذخایر نفت خام این کشور را اعلام کند.

بر همین اساس موسسه اعتباری سوئیس میانگین قیمت نفت خام آمریکا را در سال جاری میلادی ۴۳.۵۹ دلار در هر بشکه و برای سال ۲۰۱۷ میلادی نیز ۵۵ دلار در هر بشکه پیش بینی کرده است ضمن اینکه برآورد این موسسه برای میانگین قیمت نفت دریای برنت در سال جاری و آینده میلادی به ترتیب ۴۴.۵۳ دلار و ۵۶.۲۵ دلار در هر بشکه باشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید