Performancing Metrics

ایران ملتی سرافراز و پرافتخار در جهان و منطقه است | اتاق خبر
کد خبر: 359204
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 00:30
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود نابسامانی و آشفتگی های بی سابقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران با روحیه حماسی و جهاد، در برابر همه دشمنان ایستاده و امروز ملتی سرافراز و پرافتخار در جهان و منطقه است.

به گزارش اتاق خبر، علی لاریجانی چهارشنبه شب در مراسم یادواره 128 شهید منطقه دروازه ری شهر مقدس قم در مسجد حضرت ولیعصر (عج) اظهار داشت: با توجه به وضعیت منطقه باید ظرفیت های نظامی و امنیتی خود را تقویت کنیم، وضعیت منطقه بعد از جنگ جهانی تا امروز ، هیچ زمان اینگونه به هم ریخته و نابسامان نبود.
وی ادامه داد: ما امروز با یک به هم ریختگی و آشفتگی عجیب در کشورهای منطقه مواجه هستیم، در سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان و لیبی شاهد آشفتگی امنیتی هستیم ولی ایران با روحیه مجاهدت، امنیت استوار و پایدار دارد و ما باید هم قدردان این امنیت باشیم و هم آمادگی لازم را داشته باشیم.
لاریجانی اظهار داشت: اگر در مساله هسته ای و موشکی ایستادگی می کنیم به خاطر این است که دیگران تصور نکنند مساله نظامی ما مورد غفلت واقع خواهد شد و هر کشور باید از نظر دفاعی بتواند امنیت خود را حفظ کند، ایران از پشتوانه قوی دفاعی و امنیتی برخوردار است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: ما علاوه بر تامین امینت کشور، در خارج از مرزها تروریست های تکفیری را وادار به عقب نشینی کردیم، و این از تیزهوشی رهبر معظم انقلاب است که همیشه از بنیه دفاعی کشور صیانت می کنند.
وی با اشاره به پیام های جنگ تحمیلی به جهانیان ادامه داد: نیروهای ما در زمان جنگ افراد نظامی کلاسیک نبودند بلکه شعار اصلی آنان این بود که پای آرمان های امام راحل می ایستیم و این برای ما سرمایه شد، برخی فکر می کنند پرونده جنگ و دفاع مقدس بسته شده در حالی که اینکونه نیست و سرمایه دفاع مقدس برای ما به عنوان یک ارزش وجود دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها فهمیدند که نمی توانند با جمهوری اسلامی ایران بازی کنند، جنگ پرده ای از صیانت برای ایران به وجود آورده که دیگران به ما تعرض نکنند.
لاریجانی تصریح کرد: دشمنان به عراق؛ پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه تعرض کرده وهر روز شاهد جنایت های زیادی در این کشورها هستیم ولی آنها جرات تعرض به ایران را ندارند و سرمایه ای که ایران در سایه مجاهدت در جنگ به دنیا نشان داده و حامل این پیام بود که نمی توانند با جمهوری اسلامی روبرو شوند.
وی با اشاره به اینکه برخی از کشورها به دلیل اینکه نداشتن روحیه حماسی و جهادی، در برابر استکبار ذلیل هستند، گفت: برخی از کشورها، با وجودی که امکانات پول، نفت و گاز زیادی دارند ولی در برابر مردم کشور خود گردن کلفت و در برابر آمریکا خوار و ذلیل هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کار این کشورها به جایی رسیده است که با یک تلفن رئیس جمهور کشورهای قدرتمند، امکانات زیادی در اختیار آنها قرار می دهند و این روحیه ذلت به دلیل نبود روحیه حماسی است.
لاریجانی ادامه داد: یاد و خاطره شهدا همیشه روحیه حماسی را در جامعه ایجاد می کند و جامعه در شرایطی می تواند در برابر دشمنان مقاوم و استوار باشد که روحیه حماسی داشته باشد.
نماینده مردم قم در مجلس گفت: دشمنان با راه اندازی جنگ های خونین در منطقه خاورمیانه، انسان های بیگناه را به خاک و خون می کشند، متاسفانه ایادی استکبار در منطقه به آنها خدمت می کنند.
وی به عنوان نمونه ادامه داد: سعودی ها در سال گذشته به مردم یمن حمله کردند، مردم یمن افراد باغیرت و بزرگی هستند و تصور دشمن این بود که ظرف دو ماه، یمن را می گیرند و امریکا که ادعای صلح طلبی و حقوق بشر آن گوش فلک را کر کرده است نیز نه تنها چشمان خود را روی این جنایات بسته، بلکه سلاح هم در اختیار سعودی ها قرار داده است.
لاریجانی بیان داشت: این کشورها چون روحیه حماسی ندارند نمی توانند به اهداف خود برسند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار برخی از مسئولان کشورها با اعضای منافقان گفت: دشمنانی که برای خود، هیبت پوشالی ایجاد کرده و یا برخی مسئولان کشورها با منافقان و تروریست های مزدور که دست آنها به خون انسان های بی گناه آلوده است و دست های آنها در عراق با صدام یکی شده بود، دیدار کرده وحرف های سخیفی را بیان کردند.
لاریجانی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا باعث عمق ایمان در جامعه می شود ، امام علی (ع) در نهج البلاغه وقتی از ایمان سوال می شود می فرمایند ایمان بر چهار رکن صبر، یقین، عدل و مجاهدت استوار است.
لاریجانی گفت: در جامعه ما بعد از انقلاب، هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب همیشه در جهت برگزاری جلسات شهدا در میان توده مردم بود، چون این جلسات ایمان مردم را بالا و آنان را صبور و مقاوم خواهد کرد.
وی ادامه داد: تنها کشوری می تواند آینده درخشانی داشته باشد که اهل ایمان، مقاومت و مجاهدت باشد، اگر جامعه ای ایمان داشته باشد باید مجاهدت نیز در درون آن به بار نشسته باشد.
لاریحانی گفت: بعد از انقلاب حوادث زیادی در مقابل انقلاب رخ داده که ملت ایران با مجاهدت از همه آن مشکلات عبور کرد، در زمان جنگ بنی صدر نمی گذاشت مجاهدت جوانان به جبهه ها کشیده شود ولی زمانی که وی عزل شد شرایط برای نیروهای تازه نفس جوان و مجاهد باز شده و ظرف چند ماه حصر آبادان شکست و خرمشهر نیز فتح شد و تحولات بزرگی رخ داد.
وی خاطرنشان کرد: کشورها در هر زمانی نیازمند روحیه مجاهدت است، امروز اگر کشور ما نیازمند آبادانی هست و مساله اقتصاد برای کشور ما مساله اول است این باید در پناه مجاهدت اقتصادی شکل بگیرد.
وی گفت: روحیه مجاهدت را در ابعاد مختلف معنا کنیم واینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند در حوزه اقتصاد باید با روحیه مجاهدت و اقتصاد مقاومتی وارد شوید همین معناست، بنابراین ما نیازمند روحیه مجاهدت هستیم.
لاریجانی ادامه داد: یک کشور تنها با موشک و سلاح نمی تواند از خود دفاع کند بلکه نیروی انسانی مجاهد دشمن را به عقب می رانند.
وی گفت: اگر بخواهیم توفیقات نظام در جهات مختلف مستمر باشد باید در صحنه های مختلف حضور قوی داشته باشیم، مشکلات اقتصادی به خاطر تحریم و اشکالات مدیریتی بوده و دولت ها دقت لازم را برای وارد کردن مردم به صحنه اقتصاد نداشتند.
وی افزود: تا اقتصاد مردمی نشود رشد نمی کند،این تصور غلطی بود که عده ای می گفتند تنها دولت اقتصاد را راهبری کند، در حالی که اگر اقتصاد در دست مردم بود و دولت حمایت می کرد کشور به رشد و بالندگی می رسید.
لاریجانی گفت: در حال حاضر ما 10 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی و چهار میلیون دانشجو داریم این سرمایه بزرگی است، این نیروی انسانی متخصص برای پرش کشور آمادگی ایجاد می کند.
وی با اشاره به اینکه باید به نیروهای بومی و متخصص تکیه کنیم، خاطرنشان کرد: ما در مساله هسته ای از بیرون مرزها کسی را نیاوردیم و همه کارهای هسته ای و موشکی را همین نیروهای متخصص داخلی تولید و انجام دادند.
وی ادامه داد: اقتصاد ما باید در دست همین نیروهای مردمی قرار گیرد، امروز بخش زیادی از اقتصاد دولتی است و اقتصاد دولتی در آن فساد ایجاد می شود، به دلیل اینکه اصل 44 قانون اساسی که از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده، اجرایی نشد، اقتصاد ما نیز جهش پیدا نکرد و امکان برای سرمایه گذاری به جوانان داده نمی شود.
لاریجانی بیان داشت: تسهیلات بانکی آنگونه که باید به صنعت و کشاورزی کمتر داده می شود و در حالی که باید تولید ملی تقویت شود و تسهیلات به جای رفتن به سمت خدمات،به سمت صنعت و کشاورزی برود.
وی ادامه داد: بسیاری از تسهیلات به شرکت های بزرگ دولتی و یا شرکت های وابسته به بانک ها داده می شود با این وضعیت اقتصاد کشور شکوفا نمی شود، وقتی بخواهیم اقتصاد را مردمی کنیم باید دولت کوچک سازی شود، به دلیل بزرگ شدن دولت، 90 درصد بودجه کشور امروز بودجه جاری و خرج ادارات می شود و تنها و 10 درصد دیگر برای آبادانی است.
وی گفت: کارها باید به مردم واگذار و دولت تنها نظارت کند، در سال های گذشته راه های اشتباه رفتیم و دولت را بزرگ کردیم ، در حالی که دولت هر چه بزرگ باشد مشکلات بیشتر خواهد شد و باید در بین جوانان امید داشته باشد.
وی ادامه داد: روحیه مجاهدات در هر زمانی رنگ خاص خود را دارد، امروز به روحیه جهاد اقتصادی نیاز داریم.
لاریجانی گفت: با همه مشکلات و سختی هایی که در سال های گذشته رخ داده، اکنون فضا برای حرکت اقتصادی عمیق در کشور فراهم شده است و باید هم دولت کارها را به مردم واگذار کند و هم امید در مردم ایحاد شود، ما هنوز در این ریل خوب حرکت نکردیم ولی جای امیدواری وجود دارد.
وی گفت: امروز قیمت نفت تکان خورده و فروش نفت ما هم نسبت به قبل بیشتر و به دو برابر رسید و این زمینه را برای حرکت بهتر فراخ می کند، زمینه سرمایه گذاری بیشتر در کشور نیز فراهم می شود.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید