Performancing Metrics

نقش ایران در برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه | اتاق خبر
کد خبر: 359300
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 13:39
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش و اکردیته در اسلواک با قائم مقام وزارت خارجه و نماینده تام الاختیار دولت اسلواک در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا دیدار کرد.

به گزارش اتاق خبر، حمید مولایی سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات اخیر درتعاملات سیاسی و اقتصادی و برنامه‌های در دستور کار دیدارهای مقامات عالیرتبه و همکاری های دو کشور، چشم انداز روابط  فیمابین را روشن و نوید بخش ارزیابی کرد و از ایفای نقش مهم و مثبت اسلواک در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا در توسعه و ارتقای روابط ایران و اروپااستقبال کرد.


وی همچنین با اشاره به مواضع و سیاست های مسئولانه و سازنده جمهوری اسلامی ایران، نقش و جایگاه برجسته کشورمان را در کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه تشریح کرد.


 ایوان کورچوک (Ivan Korčok)  نیز با ابراز خرسندی از توسعه چشمگیر روابط دوجانبه تهران و براتیسلاوا بر اهمیت دیدارهای وزرای دارایی و اقتصاد اسلواک از ایران در شکل دهی به شالوده مناسب برای گسترش روابط و به ویژه تعمیق همکاری های اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

 

مسئول ریاست دوره ای اسلواک بر اتحادیه اروپا ضمن شرح اولویت ها و برنامه های ریاست دوره ای اسلواک بر این اتحادیه خاطر نشان کرد که کشورش در دوره ریاست بر اتحادیه اروپا نیز به توسعه همکاری با جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف می پردازد.

وی با اشاره به سیاست متنوع سازی منابع انرژی اتحادیه اروپا و یادآوری جایگاه شاخص ایران در تامین انرژی اروپا، حوزه انرژی را از جمله یکی از عرصه های همکاری ایران و اروپا خواند.

منبع: ایسنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید