Performancing Metrics

تعطیلی ادارات برای دومین روز متوالی | اتاق خبر
کد خبر: 359332
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 17:42
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ادارات و سازمان های دولتی منطقه سیستان به علت وزش باد و بروز پدیده ی گرد و غبار و آلودگی هوا تا 60 برابر حد استاندارد امروز پنجشنبه تعطیل شد.

اتاق خبر: غلامرضا اربابی ،روز گذشته نیز به علت وزش باد و بروز پدیده ی گرد و غبار و آلودگی هوا تا چندین برابر حد بحرانی و استاندارد در شهرستانهای شمالی استان (سیستان) ادارات و سازمان های دولتی این منطقه تعطیل شده بود.
وی گفت: سرعت وزش باد در منطقه سیستان در شبانه روز گذشته به 94کیلومتر بر ساعت رسید و سبب شد میزان گرد و غبار و ذرات معلق موجود در هوا به 9 هزار و 263 میکرو گرم بر متر مکعب برسد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان افزود: تحت تاثیر این پدیده در این مدت بیش از 560 بیمار تنفسی در سیستان به مراکز بهداشتی درمانی منطقه مراجعه کردند.
اربابی تصریح کرد: تمامی ادارات پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز تعطیل شده و تنها دستگاههای ضروری و نیروهای امدادی هلال احمر، راه و شهرسازی، اورژانس دانشگاه علوم پزشکی، آب و فاضلاب و برق این مناطق در آماده باش کامل هستند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: وزش باد همراه با گرد و غبار میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان (زابل،هیرمند، زهک، نیمروز و هامون) را در شبانه روز گذشته به 60 برابر حدمجاز و 22 برابر حد بحرانی رساند.
علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان در این مدت به 9 هزار و 263 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شد.
وی سرعت وزش باد در سیستان را در این مدت 94 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و افزود: این وضعیت تا اوایل هفته آینده در منطقه تداوم دارد به طوری که سرعت وزش باد به حدود 105 کیلومتر بر ساعت نیز می رسد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تحت تاثیر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان در نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز در این مدت افزایش غبار رخ خواهد داد و در برخی ساعات وزش باد همراه با گرد و خاک قابل توجه است.
بادهای موسمی 120 روزه از زمان شکل گیری سیستان در شمال استان با این منطقه همزاد بوده و هر سال با آغاز آن در اوایل تابستان مردم منطقه شاهد گرد و غبار و آلودگی هوا بعضا تا چند برابر حد استاندارد نیز هستند.
سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع:ایرنا

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید