Performancing Metrics

دیدار اسد با مشاور امنیت ملی عراق | اتاق خبر
کد خبر: 359344
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 19:18
بشار اسد در دیدار با یک مقام برجسته امنیتی عراق تاکید کرد که پیروزی‌های ارتش‌های عراق و سوریه پیروزی برای دو کشور به شمار می‌آید.

به گزارش اتاق خبر، بشاراسد رئیس جمهوری سوریه در جریان دیدار با فالح الفیاض، مشاورامنیت ملی عراق عنوان داشت: موفقیت‌های عراق در مبارزه با تروریسم، یک پیروزی برای سوریه است.

وی در ادامه افزود: نیروهای عراقی و سوری هردو دریک میدان مبارزه هستند و پیروزی هرکدام برای طرف دیگر نیز پیروزی به شمار می‌آید.

اسد تاکید کرد: موفقیت ارتش‌های عراق و سوریه، پیروزی دو کشور و همه طرف‌هایی است که در مبارزه با تروریسم و نابودی آن جدی هستند.

بشاراسد پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق درنبرد با گروه تروریستی داعش که آخرین نمونه آن آزادسازی فلوجه بود را به ملت و دولت عراق تبریک گفت.

فیاض که فرماندهی نیروهای بسیج مردمی عراق را بر عهده دارد، حامل نامه‌ای از حیدر العبادی، نخست وزیر عراق برای بشار اسد در خصوص همکاری نظامی و امنیتی دو کشور در حوزه مبارزه با تروریسم بود.

مشاور امنیت ملی دولت عراق در این دیدار بشار اسد را از اقدامات نیروهای نظامی عراق برای پیشروی به سوی شهر موصل مطلع کرد و بر اهتمام مقام های عراقی برای همکاری با دولت سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی تاکید نمود.

سایت شبکه خبری المیادین گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه توانستند کنترل کارگاه الخالدیه را به صورت کامل به دست بگیرند و به سمت میدان اللیرمون واقع در شمال غرب حلب حرکت کنند.

گروه های مسلح نیز از درگیری ها در جبهه جنوبی الملاح واقع  در حومه شمالی حلب عقب نشینی کردند چرا که درگیریهای خشونت باری میان آنها و نیروهای جبهة النصرة به وقوع پیوست.

از سوی دیگر وازت کشور بلژیک اعلام کرد که حدود 457 شهروند بلژیکی برای مشارکت در درگیریها و پیوستن به تروریستها به سوریه و عراق رفته اند و یا قصد داشتند که بروند و یک سوم آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

منبع: ایسنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید