Performancing Metrics

گسترش همکاریهای ایران و کره جنوبی در حوزه زیست محیطی | اتاق خبر
کد خبر: 359349
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 20:00
با حضور گروهی از کارشناسان و متخصصان محیط زیست کشورمان در کره جنوبی که در راستای توافقات صورت گرفته میان وزارتخانه های دو کشور صورت گرفته، دور جدیدی از همکاری میان طرفین در این حوزه آغاز شده است.

اتاق خبر:  ایران و کره جنوبی اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با امضای یک توافقنامه، در جریان سفر «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست به سئول، بر تقویت و ارتقای سطح همکاری های دوجانبه در عرصه محافظت از محیط زیست تاکید کرده بودند.
وزارت محیط زیست کره جنوبی امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام این خبر یادآور شد که حضور متخصصان ایرانی در سئول یکی از تازه ترین توافقات و همکاری های دو کشور پس از برجام محسوب می شود.
کره جنوبی پیشتر اعلام کرده بود که با توجه به فضای بوجود آمده پس از برجام همکاری های اقتصادی، نفتی و فرهنگی خود با ایران را ارتقا خواهد داد.
این بیانیه همچنین به حضور 12 نفر از کارشناسان ایرانی در موسسه ملی توسعه منابع انسانی زیست محیطی کره جنوبی اشاره دارد که قرار است در یک دوره ویژه آموزشی هشت روزه به منظور تبادل تجارب و آشنایی با تازه ترین و پیشرفته ترین فناوری های زیست محیطی حضور یابند.
براساس این گزارش، در این دوره سیاست های زیست محیطی و فناوری های جدید مرتبط با محیط زیست به کارشناسان و متخصصان ایرانی معرفی خواهد شد و در باره تبادلات تجاری ذیربط نیز بحث و تبادل نظر می شود.
گزارش حاکیست که افراد شرکت کننده در این دوره از سازمان حفاظت از محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب ایران هستند.
قرار است در مدت اقامت آنها یک همایش تجاری نیز با حضور شش شرکت محیط زیستی مطرح کره جنوبی از جمله «دائه لیم» و «دوسان» برگزار شود.
هیات ایرانی همچنین از شهرک ویژه زیست محیطی با عنوان «هونگ چیون» که سیاست های دوستی با محیط زیست در آن اجرا می شود و در 102 کیلومتری شمال شرق سئول پایتخت کره جنوبی قرار دارد، بازدید خواهند کرد.
طبق برنامه تنظیم شده این افراد همچنین با حضور در شهر بارانی «سو وون» در جنوب پایتخت که در آن از آب باران برای تامین آب شرب استفاده می شود، از نزدیک با چگونگی فعالیت آن آشنا می شوند.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرد که ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) یک گروه دیگر از مسئولان و کارشناسان ایرانی برای شرکت در دوره مربوط به وضعیت آب و هوایی و همچنین بهره وری مطلوب از ضایعات محیط زیستی و آشنایی با اکوسیستم زمین های مرطوب به این کشور دعوت خواهند شد.

منبع: ایرنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید