Performancing Metrics

تاکنون برای ریاست دیوان محاسبات در دوره جدید ثبت نام نکرده ام | اتاق خبر
کد خبر: 359372
تاریخ انتشار: 25 تیر 1395 - 22:15
رییس دیوان محاسبات گفت: من تاکنون برای ریاست دیوان محاسبات در دوره جدید ثبت نام نکرده ام.

به گزارش اتاق خبر، امین حسین رحیمی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: اخبار منتشر شده در این زمینه بر مبنای گمانه زنی ها است.
اخیرا اخباری مبنی بر متقاضی بودن امین حسین رحیمی رییس کنونی ریاست دیوان محاسبات برای ریاست دوباره بر این دیوان مطرح شده است.
همچنین محسن بیگلری عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا درباره روند انتخاب رییس ، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات گفت: رئیس، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات هر چهار سال یکبار توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می شوند، بدین معنا که با هر دوره جدید مجلس، رئیس، دادستان و مسشتاران دیوان تغییر می کنند.
وق افزود: برای سمت ریاست، دادستانی و مستشاران دیوان محاسبات، متقاضیان اسامی خود را به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات می دهند و این کمیسیون نیز یک نفر را به عنوان رئیس و یک نفر را به عنوان دادستان انتخاب کرده و به هیات رئیسه مجلس معرفی می کنند.
بیگلری ادامه داد: انتخاب مستشاران دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه انجام می شود و در این مورد نیاز به رای گیری در جلسه علنی مجلس نیست.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: رئیس، دادستان و مستشاران دیوان محاسبات به مدت چهار سال انتخاب می شوند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه مجلس افزود: احتمالا جلسه انتخاب رئیس و دادستان و مستشاران دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفته آینده برگزار می شود.
منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید