Performancing Metrics

انتظارمان از بوکس و تیروکمان بیشتر بود | اتاق خبر
کد خبر: 359520
تاریخ انتشار: 26 تیر 1395 - 20:04
هاشمی:
رییس کمیته ملی المپیک گفت: پاداش مدال آوران بلافاصله پس از کسب مدال پرداخت می‌شود و این حق ورزشکار است.

کیومرث هاشمی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کیومرث هاشمی در مورد کیفی و کمی بودن تعداد نفرات اعزامی به المپیک بیان کرد: در بازی‌های آسیایی بحث سهمیه مطرح نیست. در بحث المپیک مبنای حضور سهمیه است و ما نقشی در انتخاب نفرات نداریم. ما تا جایی که امکان داشته سعی کردیم کمیت را در نظر بگیریم و افرادی که نمی‌توانند نقشی داشته باشند کاهش دهیم.

او ادمه داد:  به صورت رسمی ۶۱ سهمیه داریم و به صورت غیررسمی ۶۳ سهمیه که امیدواریم حضور این دو نفر را فدراسیون جهانی دوومیدانی تایید کند. تنها در رشته شنا از وایلد کارت استفاده می‌کنیم و نسیمی‌شاد جوانترین عضو کاروان است. 

هاشمی در مورد پاداش به مدال آوران نیز تصریح کرد: ما تسهیلات را نسبت به دوره قبل سه و نیم برابر کردیم زیرا حضور در المپیک و مدال‌آوری کار سادهای نیست. بنابراین اگر ورزشکاری موفق به کسب مدال شود حتی اگر برنز باشد، کار بزرگی انجام داده است. 

او ادامه داد: دولت پاداشی در قالب سکه می‌دهد و ما هم در این میان از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کردیم. در کنار آن استخدام در کمیته ملی المپیک و دولت داریم و پاداش کنار سکو را نیز دو و نیم برابر کردیم. بلافاصله پس از کسب مدال، پاداش‌ها داده می‌شود و این حق ورزشکار است. مظلومتر از ورزشکاران، مربیان هستند و یکی از درخواست‌های ما از آقای جهانگیری این بود که مربیان دیده شوند.

هاشمی در مورد اعزام گروه اول کاروان گفت: تیم پیشرو، چهارشنبه هفته آینده برای تحویل گرفتن اتاقها در دهکده چهارشنبه هفته آینده اعزام میشوند و بعد از آن هفتم مرداد اعزام بعدی را خواهیم داشت. کاروان در ۱۸ گروه اعزام می‌شود و در ۱۶ گروه به ایران بر میگردد. در این راستا برای نخستین مرتبه جلسه هماهنگی با سرپرستان تیمهای ملی برگزار و تمام تدابیر لازم اندیشیده شد. کمیته امینت و تشریفات موارد لازم را ارائه کردند. این نشست به صورت کارگاه نیمروزی بود و به اذعان خود روسای فدراسیونها نشست خوبی بود و تمام مواردی که نیاز بود در اختیارشان قرار داده شد.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد رسیدگی به پیشکسوتان گفت: این موضوع ارتباط چندانی به کمیته ملی المپیک ندارد اما پیش بینی شده در قالب صندوق حمایت از پیشکسوتان به آنها توجه شود. اما صندوق با توجه محدودیت های مالی اولویت بندی دارد. با این حال آقایان گودرزی و جمشیدی تلاش خود را می‌کنند و برنامه ریزی این است که این صندوق تبدیل به بانک شود وبه سمت درآمدزایی برود.

هاشمی در ادامه مورد تکرار نتایج المپیک لندن گفت: در این دوره پتانسیل مدال آوری ما بیشتر از دوره قبل است اما رنگ مدال مهم است. اگر چهار مدال طلای گذشته را تکرار کنیم و یا افزایش دهیم کار بزرگی انجام دادهایم. در رشتههای کشتی، وزنه برداری و تکواندو قطعا مدال می‌گیریم. در بخش بانوان مدال بگیریم کار بسیار بزرگی است. من در مورد رنگ مدال نزدیک بازی‌ها صحبت میکنم زیرا هنوز ارزیابی از تیمهای ملی و حریفانشان ادامه دارد.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد هزینه های اعزام بیان کرد: ما رقمی برای اعزام و رقمی نیز برای پشتیبانی تیمها داشتیم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعتبارات  را پرداخت میکند. ما از دوسال و نیم پیش برای کسب سهمیه المپیک هزینه کردهایم. ۸۰ رویداد مستقیم برای کسب سهمیه المپیک داشتیم. ۱۴۰ اردوی خارجی و ۱۰۵ اردوی داخلی داشتهایم . مجموع اعتباراتی که در سال ۹۴ و ۹۵ برای کسب سهمیه المپیک پرداخت کردهایم ۶۵ میلیارد تومان بوده و هزینه اعزام نیز ۱۰ میلیارد بوده است.

او در مورد اینکه چرا از شرکتهای داخلی برای تولید البسه کاروان استفاده نشد، تصریح کرد: شرکت لیلنگ ۳۰۰۰ تکه لباس را به صورت رایگان در اختیار ما گذاشت که هزینه آن حدود ۳ میلیارد میشد. در دوره قبل شرکتی که لباسها را تولید میکرد حتی پرداخت هزینه گمرک را هم بر عهده کمیته ملی المپیک گذاشته بود. البته هیچ شرکت ایرانی حاضر به انجام این کار نشد و اگر آنها ۵۰۰ تکه لباس را تهیه میکردند من دست آنها را نیز میبوسیدم چون وظیفه دارم. اقتصاد مقاومتی هم یعنی اینکه من باری از روی دوش دولت بردارم که این کار انجام گرفت.

هاشمی درباره اینکه گفته می‌شود مدالهای وزنه برداری از قبل تقسیم میشود، گفت: این نگاهی است که در دنیای ورزش وجود دارد و نه می‌توان آن را تایید و نه رد کرد. البته مانور بیشتر بر روی دوپینگ بوده که وادا دست فدراسیون های جهانی را در بحث دوپینگ کوتاه کرده و خودش نظارت مستقیم دارد. وزنهبرداران ایرانی که بخواهند مدال بگیرند باید ذهن خود را از این مسائل خالی کنند و اگر رکوردهای تمرینی خود را آنجا بزنند دیگر بحثی باقی نمیماند.

ریس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که میانگین سنی کاروان چقدر است؟ گفت: تکواندو جوانترین و دوچرخه سواری مسنترین تیمهای ایران در المپیک ریو هستند، میانگین سنی کاروان ۲۶.۵ سال است که سن پختگی در ورزش محسوب میشود. حدود ۶۳ درصد کاروان در سن پختگی قرار دارند که برگ برنده برای ما محسوب میشود.

او در مورد رشته هایی مانند تیروکمان و بوکس که افت داشتهاند نیز بیان کرد: ما در برخی رشته ها مانند والیبال، تیراندازی، کشتی، تکواندو، تنیس روی میز و شمشیربازی از لحاظ کسب سهمیه رشد داشتهایم، در دوچرخه سواری، شنا و دوومیدانی مانند دوره قبل بودیم. در بوکس انتظار داشتیم چهار سهیمه بگیریم یا تیروکمان بیشتر از یک سهیمه کسب کنیم زیرا در کل کسب ۷۰ سهیه را پیش بینی کرده بودیم.

او افزود: البته فقط بحث سهمیه نمیتواند ملاک ارزیابی فدراسیون باشد و نتایجی که در المپیک نیز کسب میشود میتواند اثربخش باشد. با این حال فکر میکنم بعد از المپیک ارزیابی از فدراسیونها را داشته باشیم بهتر است.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد پیش بینی کشورهای برتر در المپیک نیز گفت: فکر می‌کنم امریکا اول و چین دوم باشد. بعد از آنها نیز بریتانیا، استرالیا و ژاپن وضعیت بهتری نسبت به سایر کشورها دارند. 

هاشمی در مورد پوشش بازیهای المپیک نیز گفت: صداوسیما با یک تیم ۳۰ نفری به صورت تصویری بازیها را پوشش میدهد از حدود دو سال پیش اقدامات مربوط به آن را انجام داده و حق پخش خریده شده است. در بخش مکتوب نیز  دست ما برای اعزام تعداد زیاد خبرنگاران باز نبوده و کمیسیون رسانه المپیک ریو تعداد خبرنگاران را مشخص میکرد. در کل امیدوارم زحمات ورزشکاران و کادرفنی به موقع پوشش داده شود معتقدم رسانه یک فرصت است و باید از آن برای ورزش استفاده شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید