Performancing Metrics

قیمت سوخت مجتمعهای پتروشیمی تغییری نکرده است | اتاق خبر
کد خبر: 359627
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 04:27
معاون برنامه ریزی وزیر نفت، میانگین قیمت خوراک گاز مجتمعهای پتروشیمی را در سه ماه نخست امسال ٢٤٩٣ ریال عنوان کرد و گفت: قیمت خوراک مجتمعهای پتروشیمی تغییری نکرده است.

اتاق خبر: سیدمهدی رحمتی با اشاره به اعلام قیمت خوراک گاز برای واحدهای پتروشیمی با اشاره به این که هم اکنون روزانه حدود ٤٣ میلیون مترمکعب گاز در اختیار مجتمعهای پتروشیمی با خوراک گاز یا با خوراک مایع قرار می گیرد، افزود: این مقدار سالانه حدود ١٥ میلیارد مترمکعب می شود که از این مقدار حدود پنج میلیارد متر مکعب گاز در سال به عنوان خوراک برای پتروشیمی های گازی و بقیه به عنوان سوخت در همه مجتمع های پتروشیمی مصرف می شود.

وی با تاکید بر این که قیمتهای اعلام شده برای خوراک گاز مجتمعهای پتروشیمی شامل پنج میلیارد مترمکعب می شود، تصریح کرد: قیمت گاز که به عنوان سوخت در اختیار این مجتمعها قرار می گیرد قیمت سوخت مصوب دولت است البته این در حالی است که در دیگر مجتمعهای پتروشیمی دنیا قیمت سوخت و خوراک به یک اندازه است.

رحمتی یادآورشد: هشت ماه برای تدوین فرمول قیمت گذاری خوراک پتروشیمی که دیماه پارسال ابلاغ شد، وقت صرف شد.

معاون برنامه ریزی وزیر نفت با بیان این که استقبال گسترده ای از سوی سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی صورت گرفته است، تصریح کرد: در حالی که امکانات خوراک و برنامه ما برای ساخت مجتمعهای جدید پتروشیمی با ظرفیت سالانه ٣٠ تا ٣٥ میلیون تن برای ٥ سال آینده است، هم اکنون سرمایه گذاران به دنبال ساخت یکصد میلیون تن هستند.

قیمت هر مترمکعب استاندارد گاز طبیعی بعنوان خوراک در مجتمعهای پتروشیمی در فروردین‌ماه امسال ٢ هزار و ٣١٣ ریال، اردیبهشت‌ماه ٢ هزار و ٤٦٤ ریال و خردادماه ٢ هزار و ٧٠٢ ریال تعیین و اعلام شد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید