Performancing Metrics

«شیر تو شیر» و «فصل فراموشی» در میان نامزدهای جشنواره آمریکایی | اتاق خبر
کد خبر: 359764
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 13:10
جشنواره بین‌المللی «عشق» آمریکا در حالی فردا اسامی برگزیدگانش را اعلام می‌کند که دو فیلم «شیر تو شیر» و «فصل فراموشی فریبا» در چند رشته نامزد هستند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از سایت این جشنواره، جشنواره بین‌المللی عشق در حالی فردا با معرفی برندگان این دوره خود به کارش خاتمه می‌دهد که دو فیلم ایرانی در این دوره خوش درخشیده‌اند.

دو فیلم ایرانی که بیشترین نامزدی را در جشنواره عشق آمریکا به دست آوردند شامل «فصل فراموشی» و «شیر تو شیر» هستند.

این دو فیلم به عنوان نامزد بهترین فیلم بین‌المللی انتخاب شده‌اند. در این بخش فیلم «کارت» از بنگلادش، «بوسه بر عشق» از ترکیه، «۲ دختر» از هند و «مدافعان زندگی» از فرانسه نیز جای دارند.

در عین حال در میان نامزدهای بهترین کارگردانی عباس رافعی برای «فصل فراموشی» نیز جای دارد و در بخشن بهترین فیلمنامه علی اصغری برای همین فیلم از نامزدهای دریافت جایزه است.

ابراهیم فروزش و محمد میرعلی ابری نیز به صورت مشترک برای فیلمنامه «شیر تو شیر» نامزد دریافت این جایزه شده‌اند.

در بخش نامزدهای بهترین بازیگر مرد هدایت هاشمی برای «شیر تو شیر» و امین زندگانی برای «فصل فراموشی» جزو نامزدهای این جایزه شده‌اند.

در بخش بهترین بازیگر زن ساره بیات برای «فصل فراموشی» در میان نامزدها جای دارد. ویدا غفاری بازیگر ایرانی مقیم آمریکا نیز با فیلم «غریبه در یک کتاب» در همین بخش نامزد شده است.

در بخش بهترین بازیگر زن مکمل لیلا اوتادی برای «شیر تو شیر»، در بخش بهترین بازیگر جوان مرد حسین قاسمی‌ برای «شیر تو شیر»، بهترین بازیگر جوان زن نقش مکمل زهرا حق‌سخنگو برای «شیر تو شیر» و شهین حیدری برای «شیر تو شیر» در میان نامزدها جای دارند.

در بخش بهترین بازیگر جوان مرد نقش مکمل مهدی محتشمی برای «فصل فراموشی» و بهترین بازیگر جوان زن دنیا قبادی برای «فرشته‌ها در خاک می‌میرند» نامزد شده‌اند.

در بخش بهترین مدیر فیلمبرداری مرتضی پورصمدی برای «شیر تو شیر» و علیرضا برازنده برای «فصل فراموشی» نامزد شده‌اند.

نامزدهای بخش بهترین فیلم کوتاه بین‌المللی، «سیم مسی» ساخته حسن نجم‌آبادی از ایران است و ۶ فیلم دیگر از عراق، هند، ایتالیا، نیوزیلند، فرانسه و کانادا در این بخش جای دارند.  

بیانیه فستیوال فیلم بین‌المللی عشق بر این اشاره دارد که در جهانی زندگی می‌کنیم که چالش و خشونت هر ملت و هر فردی را به طور مساوی احاطه کرده است و ترس از خشونت، نفرت، آزار و اذیت و و سوء‌استفاده از مسایل مذهبی و مالی همه را در برمی‌گیرد. در چنین شرایطی پیام این فستیوال این است که انرژی خلاق و تلاش فیلمسازان و هنرمندان می‌تواند دنیا را به جایی زیباتر و منصفانه‌تر بدل کند؛ چرا که فیلم و استفاده از تصاویر، رسانه‌ای پرقدرت برای تغییر است.

داوران بخش فیلم بلند این جشنواره عبارتند از پیتر نلسون از تهیه کنندگان کمپانی سونی پیکچرز که از دهه ۱۹۷۰ در این عرصه فعال است، کارل کوزلوف کارگزار ادبی، چارلی هارت‌استاک رییس کمپانی تولید فیلم «های‌واتر مین»، شی جی.ویلسون بازیگر و کارگردان و دیسی فونتانا بازیگرنامزد دو جایزه امی که از دهه ۱۹۶۰ کاررا با نویسندگی برای تلویزیون آغاز کرد.

جشنواره فیلم «عشق» توسط بنیاد خیریه عشق به کودکان جهان در شهر لس‌آنجلس آمریکا برگزار می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید