Performancing Metrics

دری: عضویت در شورای نمایش جز فحش خوردن چیزی نداشت | اتاق خبر
کد خبر: 359772
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 13:45
ضیاء‌الدین دری که بعد از هفت سال از شورای صنفی نمایش خارج شده، معتقد است که عضویت در این شورا سودی برای وی نداشته است.

به گزارش اتاق خبر، شب گذشته جمعه 25 تیر در برنامه هفت سینمایی سیدضیاءالدین دری، عضو سابق شورای پروانه نمایش فیلم‌ها درخصوص اتفاقات اخیر این شورا گفت: من با تلفن دکتر احسانی به یک شورا دعوت شدم و روز شنبه با تلفن آقای ایل‌بیگی رفع زحمت کردیم. من هم تشکر کردم که از من این بار را سبک کردند. عضویت در این شورا جز فحش خوردن و غیبت شنیدن نبود.

وی افزود: ما اعضای آزادی بودیم. نظر شورا نظری است برخاسته از آرای اکثریت و جدل و بحث‌های فراوان. آن گفتگو از من براساس یک حس عاطفی بود و سوءتفاهمی اتفاق افتاد. یک کار غیرقانونی اتقاق افتاد. صدای من بدون اجازه من ضبط شد، بدون اجازه من پخش شد و حتی با من چک نشد.

این عضو سابق شورا گفت: نیت من دادن بهانه دست آقایان برای کناره‌گیری از شورا نبود. یک مدیر اجازه دارد نیروهای تحت امرش را با تصمیمش تغییر دهد.

دری با بیان آنکه «این شورا یکی از منفور‌ترین شوراهاست»، بیان داشت: هرچند این اتفاق طبیعی است و کسانی که این کار را می‌کنند، پاسداران فرهنگ، ارزش‌ها و معیارهای نظام هستند و ایثار می‌کنند و خود را آماج کسانی قرار می‌دهند که فکر می‌کنند ما فیلم‌ها را ذبح می‌کنیم. درحالی که اصلا اینطور نیست.

وی از حواشی پروانه ساخت و نمایش فیلم‌های «پارادایس» و «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» نیز ابراز بی‌اطلاعاتی کرد و گفت: من فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» را اصلا ندیده‌ام و توضیحاتی که در آن مصاحبه گفتم به کل فرضی و باتوجه به شناختم از موضوع و تجربه‌ام بوده است.

دری همچنین در پاسخ به این سوال که «توقیف ناگهانی فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» با تصمیم چه کسی بوده است؟» گفت: این مسئله در حوزه اختیارات ما نبود. شورای پروانه نمایش فیلم را دید و اصلاحاتی به این فیلم داد. اصلاحات کمی هم نبود. فیلم بدون آن اصلاحات قابل پخش هم نبود. من از ابتدا شخصا احساس دلواپسی از این فیلم داشتم، که هیچگاه هم بیان نکردم.

 همچنین در این برنامه بهروز افخمی از حکم حکومتی ایوبی برای فیلم کاهانی خبر داد و گفت : آقای ایوبی خودشان گفتند من شخصا مجوز ساخت فیلم «ارادتمند؛ نازنین، بهاره، تینا» را خارج از روال بررسی شورا صادر کردم، اما کاهانی کاملا فیلم دیگری - متفاوت از آنچه تعریف کرده - ساخته که مرا غافلگیر کرده است.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید