Performancing Metrics

واردات نفت خام کره جنوبی از ایران ١١٥ درصد افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 359786
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 14:47
واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن ١١٥ درصد افزایش یافت.

به گزارش اتاق خبر به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه پارسال، به دلیل ترغیب کره جنوبی خریدار عمده نفت بسیار سبک در آسیا، به افزایش خرید محموله های نفت خام ایران در ماه گذشته حدود ١١٥ درصد فزایش یافت.

بر اساس آمارهای اداره گمرک کره جنوبی که روز جمعه (٢٥ تیر) منتشر شد، سئول ماه گذشته میلادی یک میلیون و ٤٠ هزار تن معادل ٢٥٤ هزار و ٦٥٣ بشکه در روز نفت خام از ایران خریداری کرده که بیش از دو برابر ٤٨٥ هزار و ١٨٢ تن وارداتی در دوره مشابه پارسال است.

همچنین بر اساس این آمار، کره جنوبی که پنجمین خریدار نفت خام جهان به شمار می رود، در نیمه نخست سال جاری میلادی ٦ میلیون و ١٢٠ هزار تن معادل ٢٤٦ هزار و ٥٢٢ بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کرده که تقریبا ١٠٨ درصد بالاتر از دو میلیون و ٩٥٠ هزار تن نفت خامی است که در دوره مشابه سال ٢٠١٥ از ایران وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک کره جنوبی به طور کلی این کشور که اقتصاد چهارم آسیا به شمار می رود در ماه گذشته (ژوئن)، ١١ میلیون و ٢٦٠ هزار تن نفت خام معادل دو میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده که ٥,٥ درصد بیشتر از ١٠ میلیون و ٦٧٠ هزار تن وارداتی در ژوئن ٢٠١٥ است.

این کشور در نیمه نخست امسال ٧٠ میلیون و ٩٩٠ هزار تن یا دو میلیون و ٨٦٠ هزار بشکه در روز نفت خام وارد کرده که این میزان در دوره مشابه سال ٢٠١٥ میلادی ٦٧ میلیون و ٤٦٠ هزار تن یا دو میلیون و ٧٣٠ هزار بشکه در روز بوده است.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید