Performancing Metrics

خریدای بیش از ۲۰۶هزارتن گندم درکردستان | اتاق خبر
کد خبر: 359840
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 18:17
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان ازخریداری بیش از۲۰۶ هزارتن گندم دراستان خبردادوگفت:ازابتدای فصل خرید تاکنون ۷۲هزارتن گندم مازادبرنیازاستان به سایراستان های کشورصادرشده است.

اتاق خبر: جمال صالحی با اشاره به اینکه خرید گندم در کردستان از سوم تیرماه امسال آغاز شده است، گفت: از ابتدای فصل خرید تاکنون ۲۰۶ هزار و ۱۸۵ تن و ۸۲۰ کیلوگرم گندم در استان خریداری شده است.

وی تعداد مراکز خرید گندم در استان کردستان را ۹۵ مرکز ذکر کرد و اظهار داشت: ۷۵ مرکز مربوط به شبکه تعاون روستایی و ۲۰ مرکز هم مربوط به سیلوهای دولتی و خصوصی و کارخانجات آرد سازی است.

وی بیشترین میزان گندم خریداری شده در استان را مربوط به شهرستان بیجار با ۷۶ هزار تن ذکر کرد و یادآور شد: بعد از بیجار بیشترین گندم خریداری شده مربوط به شهرستان سقز با ۴۹ هزارتن و سپس قروه با ۳۳ هزار تن است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان عنوان کرد: کمترین گندم خریداری شده هم مربوط به شهرستان مریوان با ۴۳۷ تن است و البته در سایر شهرستان های استان کردستان نیز گندم خوبی خریداری شده است و البته این روند همچنان ادامه دارد.

صالحی با اعلام اینکه مجوز حمل ۲۲۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز استان کردستان به سایر استان های کشور صادر شده است، ادامه داد: از ابتدای فصل خرید گندم تاکنون ۷۲ هزارتن گندم مازاد برنیاز استان به استان های تهران، قم، اصفهان، گیلان و البرز صادر شده است.

وی با اشاره به پیش بینی خرید ۷۷۰ هزار تن گندم مازاد برنیاز از کشاورزان استان کردستان، گفت: مصرف سالانه گندم دراستان ۲۰۰ هزار تن است و گندم مازاد برنیاز استان هم به خارج از استان انتقال داده می شود.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی کردستان اعلام کرد: تاکنون هیچ مبلغی بابت بهای خرید گندم به حساب کشاورزان استان واریز نشده است و انتظار می رود که در این زمینه و با پیگیری های صورت گرفته هر چه سریعتر زمینه برای پرداخت به کشاورزان فراهم شود.

وی در پایان عنوان کرد: انتظار می رود که بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سطح استان کردستان، کشاورزان با کمترین مشکل بتوانند گندم خود را به مراکز خرید تحویل دهند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید