Performancing Metrics

کانون هاي سلامت محور به دوستداران محيط زيست پيوستند | اتاق خبر
کد خبر: 359901
تاریخ انتشار: 28 تیر 1395 - 01:24
در راستاي ترويج فرهنگ زيست محيطي اعضاي کانون هاي سلامت محور شمال تهران با حضور در برنامه پاکسازي بوستان جنگلي شيان از زباله هاي نايلوني به پويش بزرگ دوستداران محيط زيست پيوستند .

به گزارش اتاق خبر،سعيد کارگران معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري منطقه يک با بيان اين خبر اظهار داشت: منطقه يک همگام با ادارات سلامت مناطق و سازمان هاي مردم نهاد به مناسبت هفته بدون نايلکس با حضور در بوستان شيان و جمع آوري زباله هاي پلاستيکي ،با انتقال پيام اين حرکت جمعي ، توجه شهروندان را به کاهش زباله هاي  نايلوني و نحوه و سبک زندگي سالم جلب کردند.

منطقه يک همگام با ادارات سلامت مناطق و سازمان هاي مردم نهاد به مناسبت هفته بدون نايلکس با حضور در بوستان شيان و جمع آوري زباله هاي پلاستيکي ،با انتقال پيام اين حرکت جمعي ، توجه شهروندان را به کاهش زباله هاي  نايلوني و نحوه و سبک زندگي سالم جلب کردند.
در اين مراسم سمانه زماني مدير کل سلامت شهرداري تهران خاطر نشان ساخت:  اساس کار سلامت  برداشتن گام هاي موثر جهت ترويج سبک زندگي سالم براي شهروندان است و چنين مراسمي ما را براي داشتن زميني عاري از محصولات پلاستيکي کمک خواهد کرد و باعث حفظ و انتقال محيط زيست و منابع طبيعي سالم به نسل هاي آينده مي شود .
وي افزود: هر شهروند روزانه بطور متوسط 3 عدد نايلون مصرف مي کند که اگر در هفته فقط يک عدد کاهش يابد در سال يک ميليارد کيسه نايلوني کمتر مصرف مي شود .
کارگران همچنين به تشکيل کارگروه روز بدون نايلکس اشاره کرد و گفت: در راستاي نهادينه ساختن الگوهاي فرهنگي در زمينه کاهش استفاده از کيسه ها و ظروف يکبار مصرف پلاستيکي در سطح جامعه و ضرورت جايگزيني آن ها با کيسه ها و ظروف گياهي و پارچه اي و کاغذي ، کارگروه روز بدون نايلکس در اداره آموزشهاي شهروندي تشکيل و طي آن  برنامه ي پاکسازي مسير کوه پيمايي درکه ، استقرار مخزن زباله و خودرو براي جابجايي زباله هاي جمع آوري شده ، برپايي غرفه هاي آموزشي چهره به چهره شهروندي با موضوع بدون نايلکس ، برگزاري کارگاه و نمايش آموزشي با موضوع پرهيز از کيسه هاي پلاستيکي در مدارس تحت پوشش طرح و... اجرا شد.

منبع: آریا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید