Performancing Metrics

از گشت ارشاد 2 تا نهنگ عنبر2 | اتاق خبر
کد خبر: 359970
تاریخ انتشار: 28 تیر 1395 - 09:45
معمولا تابستان در سینمای ایران شبیه مدارس و دانشگاه ها فصل استراحت است و کمتر کارگردانی در گرمای چهل درجه ای و بلکه بیشتر حاضر است فیلمی را کلید بزند.

به گزارش اتاق خبر، اغلب بزرگان سینما در این روزها داخل خانه مشغول مرور فیلمنامه ها هستند و یا خودشان آستین بالا می زنند و مشغول نوشتن می شوند و آرام آرام از اوایل نیمه دوم سال شروع به تولید می کنند تا در ایام جشنواره بین المللی فیلم فجر رونمایی شود، اما تابستان امسال داستان کاملا متفاوت است و اتفاقا بزرگان و پرفروش های هنر هفتم پا به میدان گذاشته اند و چهره های شاخص را مقابل دوربین شان آورده اند.

به گزارش جام جم آنلاین،‌در همین چند روز اخیر سه فیلم مهم از سه کارگردان پرمخاطب و پرفروش کلید خورده است، نخستین نفر مسعود کیمیایی ست، کارگردان کهنه کار و کاربلد سینمای ایران که چند سالی بود برخی منتقدان از آثارش خرده می گرفتند، محکم تر از قبل و با تیمی کاملا حرفه ای «قاتل اهلی» ش را کلید زده است.

پرستویی و کیمیایی در برج میلاد

اگر این شب ها در تهران به حوالی برج میلاد بروید ممکن است مسعود خان کیمیایی و پرویز خان پرستویی را ببینید که در حال تصویربرداری قاتل اهلی هستند. آن طور که اعلام شده «قاتل اهلی» احتمالاً به جشنواره فیلم فجر نمی‌رود و کیمیایی ترجیح داده است فیلمش پاییز همین امسال داغ و تنوری اکران شود.

تهیه کنندگی فیلم تازه کیمیایی را منصور لشگری قوچانی بر عهده دارد و این فیلم داستان زندگی جوانی را روایت می کند که تمام راه های پولدار شدن را می رود اما در انتها متوجه می‌شود برای پولدار شدن نبوغی بیش از انیشتین باید داشته باشد.

تاکنون پرویز پرستویی، لعیا زنگنه و پگاه آهنگرانی جلوی دوربین مسعود کیمیایی رفته‌ و ایفای نقش کرده اند.

نهنگ عنبر سلکشن رویا

سال 94 اگر فیلم فاخر و ارزشمند محمد رسول الله به کارگردانی مجید مجیدی را کنار بگذاریم که مردم از آن استقبال بسیار خوبی داشتند و رکورد فروش سینمای ایران را جا به جا کرد، بی تردید «نهنگ عنبر» فیلمی بود که توانست جان تازه ای به گیشه سینماها ببخشد و فروشی 7 میلیارد تومانی را به دست آورد،‌ استقبال از این فیلم آنقدر خوب بود که سامان مقدم بلافاصله به سراغ ساخت قسمت تازه آن رفته است، روز گذشته نهنگ عنبر 2 یا همان « نهنگ عنبر، سلکشن رویا» با همان ترکیب بازیگران کلید خورد.

 

مهناز افشار هم پیش از این در صفحه شخصی اش عکسی از گریم خود در این فیلم را منتشر کرده و نوشته بود: «همراه با دوست خوبم رویا (همون گریم قشنگه که دوستش دارم).»

در قسمت نخست این فیلم ارژنگ صنوبر (رضا عطاران)، مردی ۵۰ ساله، در زندگی خود دچار تجربه‌های متفاوت و سخت عاشقانه‌ای می‌شود و فیلم بازگوکننده آن ماجراهاست. او که از کودکی رؤیا (مهناز افشار) را دوست داشته، به دلایلی نمی‌تواند با او ازدواج کند و رؤیا به همراه خانواده‌اش راهی آمریکا می‌شود. ارژنگ که هرگز رؤیا را فراموش نکرده، دست به کارهای عجیب و غریبی می‌زند و در مقاطع مختلفی باز با رؤیا روبه‌رو می‌شود. اما هر بار ناکام می‌ماند. او که حالا در دههٔ پنجم زندگیش ثروتمند شده، دردمندانه و مصرانه از رؤیا می‌خواهد که در ایران بماند و با او زندگی کند. سکانس پایانی فیلم به تصمیم رؤیا می‌پردازد.

گشت ارشاد 2

نوروز 91 را شاید بتوان جنجالی ترین اکران سینما در چند سال اخیر نامید، اکرانی که دو فیلم آن از پرده سینما پایین کشیده شد، یکی از آن دو فیلم «گشت ارشاد» به کارگردانی سعید سهیلی بود، حالا پس از گذشت 4 سال سهیلی همراه با پسرش ساعد سهیلی و پولاد کیمیایی و حمید فرخ نژاد قسمت دوم این فیلم را کلید زده است، سهیلی برای گرفتن مجوز اسک فیلم را اندکی تغییر داده و گذاشته است «گشت 2»

آن طور که پولاد کیمیایی اعلام کرده این قسمت حرف های جدیدی برای گفتن دارد، شخصیت هایی که در قسمت اول حضور داشتند در این قسمت هم هستند اما این بار با قشرهای مختلفی از جامعه مواجه می شوند و می توان گفت قصه قسمت دوم از قسمت اول، بهتر است.

منبع:جام جم

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید