Performancing Metrics

اجرای ۷۵ هزار هکتار جنگل‌کاری طی سال‌جاری در کشور | اتاق خبر
کد خبر: 360078
تاریخ انتشار: 28 تیر 1395 - 22:40
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال ۷۵ هزار هکتار جنگل‌کاری در سطح کشور انجام می‌شود.

اتاق خبر: معاون وزیر جهادکشاورزی در جریان بازدید از طرح جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز اظهارداشت: با توجه به رویکرد این سازمان در خصوص مشارکت مردم در توسعه جنگل‌کاری اقتصادی، امسال ۷۵ هزار هکتار جنگل‌کاری در سطح کشور انجام خواهد شد.

خداکرم جلالی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۷ هزار و پانصد هکتار از ارتفاعات شمال تهران زیر پوشش عملیات جنگل‌کاری قرار گرفته است، افزود: این اقدامات با همکاری و مشارکت خوب سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران و شهرداری‌های مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵ و ۲۲ تهران انجام شده است.

وی ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته ۶هزار هکتار دیگر از دامنه جنوبی البرز مستعد جنگل‌کاری است که امیدواریم با تأمین اعتبار به موقع تا سه سال آینده این میزان نیز زیر پوشش عملیات فوق قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کمربند سبز شهر تهران از برنامه‌ها و اولویت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور است، اجرای طرح جنگل‌کاری دامنه جنوبی البرز را از لحاظ زیست‌محیطی و اکولوژیکی حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اجرای این طرح علاوه بر افزایش زیبایی محیط، تولید اکسیژن، تلطیف هوا در حفظ آب و خاک و جلوگیری از سیل تأثیر بسزایی داشته و همچنین مانع از توسعه شهر در این مناطق می‌شود ضمن اینکه عاملی برای جلوگیری از زمین خواری و تعرض به عرصه‌های منابع‌طبیعی ‌به‌شمار می‌آید.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید