Performancing Metrics

کاهش ۶ درصدی تصادفات در سه ماه نخست امسال | اتاق خبر
کد خبر: 360116
تاریخ انتشار: 29 تیر 1395 - 03:37
سخنگوی ناجا در نشست خبری خود با حضور اصحاب رسانه درباره برنامه ها تابستانی امنیت مرزها، گشت امنیت اخلاقی و برخورد با جرائم اینترنتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

اتاق خبر:سردار سعید منتظرالمهدی گفت: کاهش ۶ درصدی تصادفات در سه ماه نخست امسال علی رغم افزایش یک و نیم میلیون وسیله نقلیه و صدور نمره برای یک و نیم میلیون وسیله نقلیه جدید، با رعایت فرهنگ ترافیک و تمکین مردم در سه روز عید فطر، کاهش ۱۶ درصدی تصادفات را در پی داشتیم.

وی با اشاره به طرح تابستانی پلیس راهور گفت: بیشترین تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو و سرعت طولی و همچنین عدم رعایت سرعت مطمئنه اعلام شده است.

به گفته وی، بیشترین ساعات تصادف بین ۱۶ تا ۲۰ و واژگونی در رتبه اول بود. بیشترین تصادفات در اصفهان و فارس و کمترین در ایلام و کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.

منتظر المهدی اظهار داشت: تا پایان آذر ماه فرصت برای پرداخت جریمه هایی که دو برابر شده است، وجود دارد و امیدوارم راننده ها حتما نسبت به پرداخت جریمه ها اقدام کنند و راننده ها تا این زمان باید اصل جریمه را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: رانندگان با ارسال کد ۱۰ رقمی کارت ماشین به سامانه ۱۱۰۱۱۰۲۰۲۰ از میزان جرایم خود آگاهی پیدا کنند و با توجه به تسهیلاتی که به وجود آمده، راننده ها می توانند به صورت موردی جرایم را پرداخت کنند.

برگ معاینه فنی به زودی حذف می شود

وی درباره معاینه فنی خودروها گفت: بیش از ۶۰۰ مرکز معاینه فنی در کشور وجود دارد که ۱۰۰ تا در راه ها و ۴۰۰ تا در شهرستان ها و بقیه در تهران فعال هستند همه این مراکز به سامانه هماهنگ متصل شده اند و عملا برگه معاینه فنی جعلی بی اساس است در صورت برخورد با برگه های معاینه فنی قطعا با آن برخورد می شود.

منتظرالمهدی گفت: در آینده نیازی به برگه های صادر شده معاینه فنی وجود ندارد و این برگه ها حذف می شود.

شناسایی ۱.۵ میلیون سرباز فراری/ صدور ۲۰۰ هزار کارت معافیت

وی درباره سربازی گفت: یک و نیم میلیون سرباز فراری شناسایی شده اند و ۵۰۰ هزار نفر اقدام به خرید کرده اند بقیه هم می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ از این فرصت استفاده کنند و با پرداخت جریمه دیرکرد اقدام به دریافت کارت کنند.

سخنگوی ناجا اظهار داشت: مشمولانی که تازه به سربازی می روند می توانند از خدمات بیمه درمانی برای خود و افراد تحت تکفل استفااده کنند. همچنین با توجه به محل زندگی همسر، محل خدمت را انتخاب کنند. همچنین افراد لیسانس و بالاتر برای انجام کار تخصصی می توانند با ارائه مدارک تخصصی خود از تسهیلاتی که برای سربازان متخصص در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

وی درباره صدور کارت های معافیت گفت: تاکنون ۲۰۰ هزار کارت معافیت برای متقاضیان صادر شده است.

وی گفت: مشمولان می توانند برای آگاهی از لیست جریمه ها با توجه به مدرک تحصیلی به سایت نظام وظیفه مراجعه کنند.

فراوانی ۸۱ درصد کلاهبرداری اینترنتی بیشترین میزان جرایم اینترنتی است

سخنگوی ناجا درباره جرایم سایبری نیز گفت: بیشترین میزان جرایم اینترنتی مربوط به کلاهبرداری های اینترنتی است که فراوانی ۸۱ درصدی را به خود اختصاص داده است و همچنان قربانی می گیرد.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به اینکه با به کار بستن چند ترفند ساده می شود به صورت ویژه از افزایش آمار جرایم اینترنتی جلوگیری کرد، گفت: با توجه به سن کم و تعداد زیاد کاربران اینترنتی در کشور تمام توان و فعالیت پلیس فتا برای جلوگیری و پیشگیری از به دام افتادن کاربران معطوف می شود.

دستگیری بزرگترین شرور شرق کشور

وی با اشاره به فعالیت های خوب پلیس مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: هزار ماده متفاوت مخدر در دنیا وجود دارد که باید در برابر آنها در جامعه جوان کشور آگاه سازی انجام شود.

وی با اعلام اینکه جوانان و زنان و دختران جامعه هدف قاچاقچیان هستند، گفت: ادعاهای دروغینی که قاچاقچیان درباره مواد روانگردان و مخدر بر خلق و خو و زیبایی انجام می دهند باعث گرایش جوانان و زنان به این مواد می شود.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه بیشتر کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر با اطلاع رسانی مردم انجام شده است، گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰۰ تن مواد مخدر کشف شده که افزایش ۱۴ درصدی در زمینه کشف را نشان می دهد.

سردار منتظرالمهدی درباره سرقت از بانک میدان بهارستان گفت: دو ماه پیش این اتفاق افتاد و تا حالا دو نفر مظنون شناسایی شده اند که به زودی دستگیر می شوند. متهمان ۳۰ میلیون تومان وجه نقد را به سرقت برده بودند که شناسایی شده اند و به زودی دستگیر می شوند.

سرقت از بانکها افزایش نیافته است

منتظرالمهدی با رد ادعای خبرنگاری درباره افزایش میزان سرقت از بانک ها نیز گفت: چنین ادعایی مورد تایید نیست تعامل ما با بانک های خصوصی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند از سوی پلیس پیشگیری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: با بانک های دولتی مشکلی نداریم اما بانک های خصوصی لایه های نفوذپذیری دارند که با یک سری راهکارهای ساده می شود از انجام سرقت های بانکی چه مسلحانه و چه اینترنتی جلوگیری کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره جمع آوری گوشی های قاچاق نیز گفت: آخرین تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سوخت این بود که اطلاعات گوشی هایی که از طریق گمرک وارد می شود را به مخابرات تقدیم کند و مرکز مخابرات با این کد، موبایل های قاچاق را شناسایی کنند و از ادامه فعالیت آنها خودداری به عمل بیاد که این طرح در حال انجام است.

منتظر المهدی درباره طرح دریایی نیروی انتظامی گفت: تا دوم مهرماه طرح دریا ادامه دارد و بیش از ۱۱۰ قرار گاه ساحلی در بیش از ۲۵ شهرستان استقرار داده شده و پلیس می خواهد هم در دریا و هم در ساحل و هم در مسیر، امنیت را برقرار کند و در یک ماه گذشته ۱۰۰ نفر از افرادی که در حال غرق شدن بودند از سوی ماموران یگان طرح دریا نجات پیدا کرده اند که بسیار قابل تامل است.

همچنان قوانین صور مجوز برگزاری کنسرت و عروسی در اختیار اماکن است

سخنگوی ناجا درباره اجازه برگزاری کنسرت و عروسی که از سوی قانون در اختیار اداره اماکن ناجاست، گفت: همچنان قوانین به جای خود باقی است و تغییری در آن رخ نداده است در صورت تغییر قوانین حتما در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره قاچاق کالا و ارز نیز گفت: قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که ایجاد شده شاهد کاهش ۴۵ درصدی قاچاق سوخت در سه ماهه نخست امسال بوده ایم و کشفیات همچنان ادامه دارد و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید