Performancing Metrics

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی و مهندسی به آفریقا | اتاق خبر
کد خبر: 360367
تاریخ انتشار: 30 تیر 1395 - 09:17
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران آمادگی کامل برای صدور خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های زیربنایی به قاره آفریقا را دارد.

اتاق خبر: محمدرضا نعمت‌زاده، ایران در انبوه‌سازی تجربه خوبی داشته و بیش از دو میلیون مسکن ساخته ایم و در ونزوئلا و برخی از کشورها این تجربه را منتقل کرده‌ایم، در این میان جمهوری اسلامی ایران با وجود کارخانجات متعدد سیمان و فولاد توانسته است به صادرات ۲۰ میلیون تن سیمان و ۴ میلیون تن فولاد موفق شود، همچنین توانایی این موضوع را دارد که با آوردن کلینکر در کشور مقصد مبادرت نماید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایران در بحث جاده‌سازی مجهز به آزمایشگاههای قیر است، تصریح کرد: در خصوص راه‌سازی اعم از ریل، جاده و فرودگاه  نیز ایران توانایی ویژه‌ای دارد و حتی می‌تواند در کشورهای متقاضی صدور خدمات فنی و مهندسی در این رابطه نماید.

همچنین وزیر زیرساختها، حمل و نقل و مسکن کشور کنیا نیز در دیدار خود با نعمت‌زاده گفت: زمینه های همکاری اقتصادی کنیا با جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است. همچنین ما برنامه ای وسیعی برای راه‌سازی در کنیا داریم؛ به طوریکه درصدد هستیم ۱۰ هزار کیلومتر راه را به مناقصه بین المللی بگذاریم .

وی افزود: در زمینه ریلی و مترو  دارای تجارب زیادی هستیم و آمادگی این را داریم که شرکتهای ایرانی و کنیایی را در این خصوص جوینت کنیم. همچنین ما خواهان توسعه فرودگاههای نایروبی هستیم و کمبود مسکن را در کشورمان حس می کنیم که لازم است دو کشور همکاری خوبی داشته باشند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید