Performancing Metrics

ثمره لیگ برتر هندبال حضور در جام باشگاه‌های آسیاست | اتاق خبر
کد خبر: 360400
تاریخ انتشار: 30 تیر 1395 - 13:26
حیدرپور:
کارشناس هندبال ثمره لیگ برتر را حضور در جام باشگاه‌های آسیا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: قطعاً عدم حضور برخی تیم‌ها در این رقابت‌ها برای پیشرفت هندبال آسیب‌رسان خواهد بود.

هندبال حیدرپور

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سیف‌الله حیدرپور ثمره لیگ برتر را حضور در جام باشگاه‌های آسیا عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ثمره‌ لیگ برتر شرکت دو تیم در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیاست. قطعاً عدم حضور برخی تیم‌ها در این رقابت‌ها آسیب‌رسان خواهد بود. بهتر بود که تیم منیزیم در جام باشگاه‌ها حضور می‌یافت یا حداقل تیم سومی جایگزین این تیم می‌شد و ایران با دو نماینده در این جام حاضر می‌شد.

او حضور در رقابت‌های بین‌المللی را در پیشرفت علمی، تکنیکی و تاکتیکی بازیکنان موثر خواند و توضیح داد: باید بدانیم هرچقدر تنه بازیکنان ما به تنه بازیکنان خارجی بخورد قطعاً از لحاظ علمی، تکنیکی و تاکتیکی بیشتر پیشرفت خواهند کرد که این‌ها سبب پیشرفت هندبال کشور خواهد شد. هرچقدر بیرون از ایران چه در قالب مسابقات تیم ملی و چه در قالب رقابت‌های باشگاهی حضور یابیم، صددرصد به تجربه و دانش مربیان و بازیکنان افزوده خواهد شد و هندبال ما هم به همان نسبت رشد خواهد کرد.

کارشناس هندبال برگزاری لیگ به صورت دو گروهی را خوب دانست و تشریح کرد: برگزاری لیگ به شکل دو گروهی سبب شد که از ابتدا قهرمانان و تیم‌های برتر مشخص نباشند و این سبب بالا رفتن کیفیت لیگ برتر می‌شد، هرچند که طولانی بودن لیگ به دلیل مسابقات تیم ملی از جمله کاستی‌های لیگ بود که امیدوارم با برنامه‌ریزی این مشکل برطرف شود.

او در مورد پرداخت نشدن حقوق بازیکنان معتقد است: در این خصوص برخی باشگاه‌ها مقصر هستند. قراردادها ضمانت‌های خاصی ندارد. اگر فدراسیون یا سازمان لیگ تعهدنامه‌ای را به صورت قضایی یا چک ضمانتی از آن‌ها دریافت کند باشگاه‌ها مجبور به پرداخت حقوق بازیکنان خواهند شد.

حیدرپور ادامه داد: ولی مهم اینجاست که اگر فدراسیون نیز این ضمانت را از باشگاه‌ها بخواهد برخی از باشگاه‌ها از حضور در لیگ ممانعت خواهند کرد. آوردن باشگاه‌ها برای حضور در لیگ کار سختی است. در این خصوص نه می‌توان به فدراسیون ایراد گرفت و نه به باشگاه‌ها. این وسط فقط بازیکنان ضرر خواهند کرد. برای رفع این مشکل باید همه بزرگان و کارشناسان هندبال به فدراسیون کمک کنند، همه باید دست به دست هم دهند تا هندبال حفظ شود و پرچم آن همیشه بالا بماند.

او در مورد حریفان تیم جوانان در رقابت‌های آسیایی نیز اظهار داشت: تیم ملی جوانان در دور اول این رقابت‌ها با حریفان قدری هم‌گروه نیست. آن‌ها در دور اول با ازبکستان و اردن هم‌گروه‌اند. هرچند که اردن میزبان است و شرایط میزبانی را دارد ولی قاعدتاً نمی‌تواند حریف قدرتمندی برای این تیم باشد.

سرپرست تیم ملی جوانان ادامه داد: در دور دوم کار تیم جوانان سخت‌تر است، آن‌ها با کره، عراق و احتمالا عربستان یا ژاپن رقابت خواهند داشت. باید این حریفان را شکست دهند تا بتوانند در جمع 4 تیم صعود کننده قرار گیرند. مرحله پلی آف خیلی مهم است و احتمالا آن‌ها با کره یا ژاپن رقابت خواهند داشت که با شکست این حریفان می‌توانند جهانی شوند.

او همچنین در مورد حریفان تیم ملی نوجوانان گفت: تیم ملی نوجوانان حریفان سخت‌تری خواهند داشت، از این جهت که با قطر و کره‌جنوبی و ازبکستان هم‌گروه هستند. امیدوارم این تیم بتواند با شکست حریفان به قهرمانی برسد.

کارشناس هندبال با ابراز امیدواری برای کسب مدال و سهمیه جهانی برای دو تیم جوانان و نوجوانان توضیح داد: تیم ملی جوانان یک سال زحمت کشیده و اردوها و تورنمنت‌های زیادی را پشت سر گذاشته است. پیش‌بینی من رسیدن تیم جوانان به فینال است و به احتمال زیاد این تیم جهانی خواهد شد. تیم ملی نوجوانان نیز اردوهای خوبی داشته است. این تیم اردوی تونس را پشت سر گذاشته و اردوی لهستان را نیز پیش رو دارد. امیدوارم این تیم فینالیست شود و این دو تیم را بر روی سکو ببینیم.

پانزدهمین دوره رقابت‌های قهرمانیجوانان آسیا یکم تا 11 مردادماه به میزبانی اردن و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا 6 تا 16 شهریور در منامه بحرین برگزار خواهد شد. این رقابت‌ها جنبه‌ی انتخابی مسابقات قهرمانی جهان را خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید