Performancing Metrics

TSMC تولیدکننده چیپست های A10 و A11 اپل | اتاق خبر
کد خبر: 360498
تاریخ انتشار: 31 تیر 1395 - 02:53
مدتی است شایعاتی به گوش می خورد مبنی بر اینکه اپل قراردادی را با TSMC به عنوان تنها تولیدکننده چیپست A10 که قرار است در آیفون 7 به کار رود به امضا رسانده است.

به گزارش اتاق خبر، اپل همواره در انتخاب کمپانی هایی که تولید چیپست های خود را به آنان می سپارد ثابت قدم بوده است. در کل، اپل همواره با سامسونگ یا TSMC و یا هر دو در این خصوص همکاری کرده است. به نظر نمی رسد اپل نسبت به حذف رقیب خود، سامسونگ، از این معادله بی علاقه باشد چرا که آخرین اخبار از این حکایت دارد که اپل احتمالا در دو سال آتی چنین اقدامی را عملاً اجرا خواهد کرد.

مدتی است شایعاتی به گوش می خورد مبنی بر اینکه اپل قراردادی را با TSMC به عنوان تنها تولیدکننده چیپست A10 که قرار است در آیفون 7 به کار رود به امضا رسانده است. این شایعات تا حدودی نیز تایید شده اند. اما شایعات جدید اظهار می کنند که TSMC همچنین قراردادی را با اپل عقد کرده است که به واسطه آن تولید انحصاری تراشه A11 که در آیفون 2017 استفاده خواهد شد را به دست آورده است.

به گزارش دیجی تایمز، TSMC این قرارداد را از آن خود کرده و در تولید آن از فناوری 10 نانومتریFinFET استفاده خواهد کرد. تولید این چیپست از نیمه دوم سال آینده میلادی آغاز می شود.

شاید به سادگی بتوان درک کرد که اپل قصد دارد سامسونگ را از معاملات خود خارج کند، ولی یادمان نرفته که در خصوص تراشه های به کار رفته در آیفون 6s چه اتفاقی افتاد. اگر خاطرتان نمی آید یادآوری می کنیم که گفته میشد بعضی از این تراشه ها توسط سامسونگ و با استفاده از فناوری 14 نانومتری و بعضی دیگر توسط TSMC و با استفاده از فناوری 16 نانومتری ساخته شده بودند. پس از مدتی هم اعلام شد که عملکرد این دو تراشه در خصوص طول عمر باتری حدود 3-2% با هم فرق دارد. بنابراین سپردن تولید تراشه ها به TSMC به صورت انحصاری می تواند محصولات اپل را یکدست تر کند.

منبع: عصر ایران

95102

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید