Performancing Metrics

۷۰۰۰ واحد مسکن مهر توسط تعاونی‌های لرستان احداث شد | اتاق خبر
کد خبر: 360630
تاریخ انتشار: 31 تیر 1395 - 16:25
مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان از احداث هفت هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی ها در این استان خبر داد.

اتاق خبر: علی آشتاب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان با بیان اینکه از مهمترین بحث هایی که می توان به آن اشاره کرد تقویت و توجه به بخش خصوصی است، اظهار داشت: امروزه فرودگاه استان در حال تبدیل به یک فرودگاه بین المللی است.

وی با بیان اینکه کشت صنعت لرستان  بیش از ۱۲ سال راکد بوده و در دولت تدبیر و امید به ثمر رسید گفت: در کشت و صنعت حدود ۴۰۰ نفر مشغول به کار هستند و طرح توسعه آن به شکلی است که تا هزار نفر ایجاد اشتغال می کند.

پیش بینی ایجاد ۲۵ هزار شغل در لرستان

مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه کفش غزال یک واحد تولیدی در حوزه صنعت شهرستان دورود است، بیان داشت: ما برای اینکه یک برنامه جامع و عملیاتی داشته باشیم دو سند اقتصاد مقاومتی و اشتغال و سرمایه گذاری تدوین شده است.

آشتاب با بیان اینکه ۲۵ هزار شغل در سند اشتغال استان پیش بینی شده است، افزود: یک درصد کاهش نرخ بیکاری را در برنامه سال ۹۵ پیش بینی کرده ایم.

وی اضافه کرد: در سال ۹۴ افزایش نرخ مشارکت اقتصادی را در استان داشته ایم که این نرخ در استان نسبت به سال ۹۳ حدود ۳۴.۱  و در سال ۹۴ به ۳۶.۲ رسیده است یعنی دو درصد افزایش نرخ مشارکت اقتصادی داشته ایم.

آشتاب در ادامه گفت: در بحث توجه به تعاونی هایی که شرایط استفاده از صندوق توسعه ملی را دارند ما ۳۸ تعاونی را شناسایی کرده ایم که حدود ۱۴۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

وی با بیان اینکه بحث کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به جد دنبال شده است، افزود: در بحث کارورزی ۸۴ واحد پذیرنده را شناسایی کرده ایم و در بحث کارورزی شاید جزء برترین استان ها هستیم.

احداث هفت هزار واحد مسکن مهر توسط تعاونی ها

مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان  گفت: در بحث کارورزی حدود هزار و ۶۰۰ نفر از میان ثبت نام شدگان واجد شرایط هستند و مراحل پذیرش ۲۰۰ نفر از آنها تقریبا انجام شده است.

آشتاب با اشاره به اینکه در حوزه مسکن با تمامی مشکلات موجود ۱۱ هزار و ۱۴۳ واحد مسکن مهر توسط تعاونی ها تعهد داده شده است، بیان داشت: الان حدود هفت هزار واحد  مسکن مهر واگذار شده و چهار هزار واحد باقیمانده را طبق برنامه زمانبندی مشخص شده تعیین تکلیف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه روابط کار  ما در سه ماه اول سال ۹۵ حدود دو هزار و ۲۰۴ پرونده داد خواست داشته ایم، افزود: از این تعداد ۵۲ درصد را به صورت تفاهمی حل و فصل کرده ایم و نسبت به سال ۹۴ رشد یک درصدی در بحث  رسیدگی به دعاوی را داشته ایم.

مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان اضافه کرد: تعداد تشکلات کارگری و کارفرمایی لرستان در سال ۹۴ حدود ۲۶۶ مورد بوده که این تعداد طی امسال به ۲۷۶ مورد رسیده است.

آشتاب با بیان اینکه در حوزه بازرسی کار بازرسان ما به عنوان مشاور در کنار کارگران و کارفرماها حضور دارند، تصریح کرد: در سه ماهه ۹۵ ما حدود دو هزار و ۲۸۷ مورد بازرسی داشته ایم و هزار و ۵۲۰ نفر ساعت آموزش ایمنی و رعایت قوانین مقررات کار را داشته ایم.

وی گفت: در بحث سالم سازی محیط کار و ارتقاء سلامت نیروی کار سه ماهه اول ۹۴ ما ۴۴ حادثه در استان رخ داده و در سه ماهه اول سال ۹۵ به ۱۹ حادثه کاهش پیدا کرده یعنی رشد منفی ۱۲۶ درصدی داشته است.

مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی لرستان در پایان اظهار داشت: در بحث بیمه بیکاری و حمایت از بنگاه های مشکل دار در سه ماه اول ۹۵  حدود ۴۴ واحد مورد حمایت در ستاد تسهیل و کارگروه اشتغال مورد حمایت قرار گرفته اند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید