Performancing Metrics

افتتاح یک میلیون واحد مسکن مهر در دولت یازدهم | اتاق خبر
کد خبر: 360639
تاریخ انتشار: 31 تیر 1395 - 08:47
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با بیان اینکه تا کنون در دولت یازدهم 710 هزار واحد افتتاح شده است گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 300 هزار واحد دیگر به پایان برسد و در این صورت مجموع افتتاح‌های مسکن مهر در دولت یازدهم تا پایان سال جاری به یک م

اتاق خبر: احمد اصغری‌مهرآبادی با بیان این که برای ساخت دو میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر با بانک‌های عامل قرارداد بسته شده است گفت: تاکنون اسکلت و سفت کاری دو میلیون و صد و پنجاه هزار واحد مسکن مهر انجام شده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای در دولت یازدهم تاکنون 710 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است و سالانه 240 هزار واحد مسکن مهر را افتتاح کردیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر با تاکید بر این که در سال جاری قصد داریم پروژه‌های مسکن مهر بدون معارض را به اتمام برسانیم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال 300 هزار واحد مسکن مهر به افتتاح برسد.

مهرآبادی افزود: بنا بر این با احتساب این تعداد مسکن مهر، در دولت یازدهم تا پایان سال یک میلیون مسکن مهر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه اخیر دولت گفت: اخیراً مصوبه‌ای برای تامین خدمات زیربنایی از محل اسناد خزانه اسلامی داشتیم که با این مصوبه هزار میلیارد تومان تامین می‌شود.

مهرآبادی ادامه داد: همچنین 400 میلیارد تومان دیگر هم از طریق دیگری برای تامین منابع خدمات زیربنایی مسکن مهر به وزارت نیرو داده شده است. همچنین دولت 250 میلیارد تومان هم بابت تکمیل خدمات زیربنایی به وزارت نیرو داده بود.

وی ادامه داد: صد میلیارد تومان هم از محل منابع وزارت نیرو برای ساخت خدمات زیربنایی هزینه شده است بنابراین تاکنون وزارت نیرو 700 میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی مسکن مهر هزینه کرده است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر گفت: وزارت راه و شهرسازی برای تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر از منابع مالی خود هم استفاده کرده است. اخیراً هم مصوبه‌ای داشتیم که براساس آن این اجازه داده می‌شود که از منابع داخلی برای آماده‌سازی راه‌های دسترسی به سایت‌های مسکن مهر و دیوار حائل استفاده کنیم.

وی درباره واحدهای فاقد متقاضی هم گفت: تا کنون 1500 نفر برای خرید واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی ثبت نام کرده‌اند.

مهرآبادی با تاکید بر این که پیشرفت فیزیکی کل پروژه مسکن مهر در حال حاضر 93 درصد است اظهار داشت: از دو میلیون 215هزار واحد مسکن مهر، 307هزار واحد باقی مانده است که مشکلات حقوقی دارند و رئیس قوه قضائیه دستور داده که مشکلات حقوقی این واحدها با سرعت بیشتری رسیدگی شوند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با اشاره به افتتاح اخیر واحدهای مسکن مهر پردیس گفت: تاکنون در سایت پردیس 43 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده است.

وی درباره تعداد واحدهای مسکن مهر فاقد خدمات زیربنایی در سطح کشور گفت: در حال حاضر 230هزار واحد مسکن مهر فاقد خدمات زیربنایی هستند.

مهرآبادی ادامه داد: در هفته دولت 100 هزار واحد دیگر هم افتتاح می‌شود.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پروژه مسکن مهر با اشاره به کل آورده‌های مردمی در این پروژه گفت: از 2 میلیون و 215 هزار واحد مسکن مهر، 269 هزار واحد در بافت فرسوده واقع شده‌اند که تسهیلات آنها  با تسهیلات مسکن مهر فرق می‌کند اما به طور کلی اگر میانگین آورده مردم را 20 میلیون تومان حساب کنیم و در مجموع تعداد واحدهای مسکن مهر ضرب کنیم میزان آورده مردمی به 40 هزار میلیارد تومان می‌رسد که البته این عدد تقریبی است چرا که پیش از این حتی با 7 میلیون تومان هم واحد واگذار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: از 55 هزار میلیارد تومانی که برای اعطای تسهیلات مسکن مهر با بانک‌ها قرارداد بسته شده است، اقساط 46 هزار و 700 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی همچنین تاکید کرد: هزینه تمام پروژه مسکن مهر بدون احتساب قیمت زمین چیزی حدود 150 هزار میلیارد تومان است.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید