Performancing Metrics

36عالم وفعال بحرینی مقیم خارج از بیانیه علمای شیعه اعلام حمایت کردند | اتاق خبر
کد خبر: 360653
تاریخ انتشار: 31 تیر 1395 - 19:24
36 تن ازفعالان مدنی و عالمان دینی مقیم خارج ازبحرین با امضای نامه ای از بیانیه 217 تن ازعلمای شیعه این کشور که در اعتراض به اعمال فشار و آزار و اذیت شیعیان این کشورصادر شده بود، اعلام حمایت کردند.

به گزارش اتاق خبر، این افراد با اعلام حمایت از بیانیه علمای شیعه بحرین در حمایت از مواضع شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین ؛ بر ضرورت مقاومت در برابر رویه رژیم بحرین در قبال شیعیان تاکید کردند.
آنان در نامه خود آورده اند: برمبنای حس ملی ، میهنی و انسانی خود ضمن اعلام حمایت از موضع شیخ عیسی قاسم و بزرگان شیعه بحرین بر لزوم مقابله با این رویکرد ظالمانه و فراگیر با هموطنان شیعه تاکید داریم.
به گزارش ایرنا درهفته جاری 217 تن از علمای بحرین بیانیه مشترکی را که شیخ عیسی قاسم از رهبران شیعیان این کشور به همراه سه روحانی دیگر بحرینی صادر کرده بودند، امضا کردند.
شیخ عیسی قاسم روز گذشته و در پی تشدید فشارهای رژیم آل خلیفه علیه شیعیان بحرین و انحلال جمعیت الوفاق بیانیه ای مبنی بر هدف قرار گرفتن شیعیان در این کشور صادر کرد.
در بیانیه علمای بحرین آمده است: ما امضاء کنندگان این بیانیه نیز صدای خود را به صدای علمای بزرگ پیوند می دهیم و همانند آنها اعلام می کنیم: ما (پیروان مذهب شیعه) به عنوان یکی از قشرهای اصلی و مهم کشور به طور کامل و قاطع به این نتیجه رسیده ایم که وجود، هویت، اعتقادات ، شعائر و واجبات مان مورد هدف قرار گرفته است؛ از این رو خواستار توقف آن هستیم.
این درحالی است که رژیم آل خلیفه بحرین همچنان به اقدامات خود علیه مردم این کشور به ویژه شیعیان ادامه می دهد.
بر اساس این گزارش، سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم در31 خرداد که با کمترین حقوق بشر در قوانین بین المللی تناقض دارد، باعث افزایش تنش و اعتراضات مردمی در بحرین شد و تظاهر کنندگان با اجتماع مقابل منزل شیخ عیسی قاسم٬ لغو این حکم را خواستارشدند ضمن اینکه این اقدام دولت بحرین، اعتراض مردم در کشورهای دیگر و نهادهای حقوق بشری بین المللی و منطقه ای را نیز در پی داشته است.
دادگاه رژیم آل خلیفه یکشنبه گذشته همچنین حکم نهایی انحلال جمعیت «الوفاق» بزرگترین جمعیت مخالف این کشور را صادر کرد. براساس این حکم، اموال و دارایی های این جمعیت نیز به نفع دولت مصادره می شود.
دادگاه بحرین پیشتر فعالیت این جمعیت را به تعلیق در آورده بود.
شیخ سلمان رهبر جمعیت وفاق بحرین نیز در ژوئیه 2015 به اتهام تحریک مردم برای انجام اعمال خشونت آمیز به چهار سال زندان محکوم شد؛ حکمی که انتقاد شدید گروه های حقوق بشر را در پی داشت.
دادگاه بحرین در ماه های اخیر این حکم را به 9 سال افزایش داد.
کشور کوچک اما راهبردی بحرین از سال 2011 که با همدستی عربستان اعتراض های گسترده مردمی به رهبری اکثریت شیعی این کشور را سرکوب کرد، دستخوش ناآرامی شده است.
معترضان خواستار اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی هستند. به رغم سرکوب های صورت گرفته در قیام مردمی سال ٬2011 این کشور همچنان شاهد درگیری میان پلیس و معترضان است.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید