Performancing Metrics

تلاش منامه برای قطع همکاری مدافعان حقوق بشر با مجامع بین المللی | اتاق خبر
کد خبر: 360655
تاریخ انتشار: 31 تیر 1395 - 19:47
مرکز حقوق بشری الخلیج لندن هشدار داد: منامه برای قطع همکاری مدافعان حقوق بشر با مجامع بین المللی در تلاش است و رفتارهای خصمانه و انتقام جویانه رژیم آل خلیفه علیه این افراد همچنان ادامه دارد.

به گزارش اتاق خبر، این مرکز روز گذشته(چهارشنبه) در بیانیه ای افزود: شواهد موجود از شدت گرفتن این روند در برهه کنونی حکایت دارد و همه کسانی که به هر نحوی کوچک ترین ارتباطی با مجامع بین المللی دارند را در برگرفته تا این ارتباط را به کلی از بین ببرد.
این بیانیه می افزاید: ممانعت از خروج سه تن از فعالان حقوق بشری بحرین درهشتم ماه جاری میلادی ممانعت از سفر( شرف الموسوی و زینب الخمیس و نزیهه سعید) ، ممانعت بی دلیل از سفر محمد التاجر وکیل حقوق بشری به عربستان و احضار فعالان برای بازجویی و وارد کردن اتهامات واهی به آنان نمونه ای ازاین رویکرد است.
در ادامه این بیانیه آمد است: دستکم ۲۴ مورد ممانعت از سفر مدافعان حقوق بشر و اعضای جامعه مدنی در دو ماه گذشته در بحرین ثبت شده است. ممانعت از سفر جلیله السلمان نایب رئیس جمعیت معلمان بحرین (تشکل منحل شده) و عضو دیده بان حقوق بشر بحرین از سفر به اسلو، نمونه دیگری از این محدودیت ها وممانعت ها به شمار می رود.
ممانعت ازسفر و زندانی کردن چند باره نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین و پرونده سازی های مختلف برای او از سال ۲۰۱۴ تاکنون، نمونه دیگری ازاین رویکرد به شما می آید. وی به خاطر انتشار مطالبی در زمینه حقوق بشر در حساب کاربری توییترش در شرایط بدی در زندان بوده و در انتظار محاکمه است.
به رغم شرایط بد جسمانی این فعال حقوق بشری، مقامات درخواست آزادی وی به قید کفالت را نیز رد کرده اند و نگرانی های جدی در زمینه وضعیت وی وجود دارد.
عبدالهادی الخواجه یکی دیگر از مسئولان مرکز حقوق بشری الخلیج در سال جاری نیز هدف این رویه خصمانه رژیم بحرین قرار گرفته است.
مرکز حقوق بشری الخلیج لندن اقدامات پیاپی رژیم بحرین علیه فعالان حقوق بشری و فعالان سایر حوزه ها و ممانعت از همکاری آنان با مجامع بین المللی بویژه سازمان ملل را محکوم کرده و باردیگر خواهان احترام سردمداران رژیم آل خلیفه به مبانی آزادی بیان در چارچوب قوانین مدون این کشور و تضمین آزادی سفر و تردد آنها، تماس تلفنی با خانواده هایشان، آزادی بی قید و شرط همه مدافعان زندانی و تضمین حفظ جان آنها شده است.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید