Performancing Metrics

نقض مکرر آتش بس از سوی گروه های تروریستی در سوریه طی 24 ساعت گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 360668
تاریخ انتشار: 31 تیر 1395 - 21:54
مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه مستقر در پایگاه حمیمیم این کشور روز پنجشنبه اعلام کرد: گروه تروریستی موسوم به «جیش الاسلام» در 24 ساعت گذشته، چهار بار قوانین آتش بس را نقض کرده و مناطق مسکونی دمشق را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش اتاق خبر، این مرکز در بیانیه روزانه خود اعلام کرد: شمار شهرک ها و گروه های مسلحی که به عملیات آتش بس پیوسته اند، تغییر نکرده است، به این ترتیب شمار شهرک های سوری و گروه های مسلحی که شامل آتش بس می شوند به ترتیب در عدد 200 و 61 باقی مانده اند.
مرکز روسی تاکید کرد: گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره همچنان تلاش دارند تا عملیات آتش بس را تضعیف کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است: تروریست ها با توپخانه های دست ساز و راکت علاوه بر حمله به فرودگاه نظامی «النیرب»، مناطق «شیخ مقصود»، «الخالدیه» و «الزهرا» در شهر حلب در شمال سوریه را هدف قرار داده اند.
در حومه دمشق، شهرک های «البحاریه»، «دوما»، «جوبر»، «القابون» هدف حملات تروریست ها قرار گرفته است.
در استان حمص نیز روستای «تیر معلا» و شهر البعث در نزدیکی شهر قنیطره در استانی به همین نام، هدف حملات تروریست ها قرار گرفتند.
مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه مستقر در پایگاه حمیمیم این کشور در خبرنامه روز (چهارشنبه) خود، افزوده بود: همزمان با تثبیت اوضاع بدون درگیری در بخش های مختلف استان ها، سران گروه های فعال 9 منطقه در شبانه روز گذشته پیمان ترک مخاصمه را امضا کرده اند که با توجه به 11 منطقه تازه پیوسته، مناطق شاهد درگیری ها هر روز محدودتر و کمتر می شود.
در خبرنامه این مرکز در پایگاه وزارت دفاع روسیه، همچنین آمده است که مذاکره با فرماندهان گروه های مسلح خارج از صفوف تروریست های غیرمشمول آتش بس در مناطق دمشق، درعا و السویده ادامه دارد و نتایج آن در روزهای آینده مشخص می شود.
پس از زمین گیر شدن گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره بر اثر عملیات همزمان نیروی هوافضای روسیه و نظامیان سوری از مهرماه سال گذشته، اجرای آتش بس از اسفند ماه 94 آغاز شد.
دیروز همچنین ارتش سوریه در عملیات جدیدی که با همکاری تیپ فلسطینی'قدس' در اطراف اردوگاه حندرات در شمال شرق حلب آغاز کرد، از دو محور موفق به پیشروی شد.
ارتش سوریه در این پیشروی که از روز سه شنبه آغاز شده، توانسته است شش منطقه را در اردوگاه حندرات از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

منبع: ایرنا

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید