Performancing Metrics

ترسی از میدان دادن به جوانان ندارم | اتاق خبر
کد خبر: 360746
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1395 - 11:57
سرمربی تیم ملی ووشو:
سرمربی تیم ملی ووشو ایران گفت: غیبت ملی پوشان عنوان دار ووشو برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا فرصتی شد تا به جوانان بیشتر توجه کنیم و از میدان دادن به آینده سازان ووشو ترسی ندارم.

اتاق خبر: حسین اوجاقی بعد از آسیب دیدگی سجاد عباسی گفت: اینکه نفرات شاخصی چون قلی پور، سیفی، آقایی و عباسی را در مسابقات قهرمانی آسیا در اختیار نداریم باعث نمی شود که به تداوم موفقیت ووشو ایران در آسیا و جهان خوشبین نباشیم. این جوانان آینده ووشو ایران هستند و باید از چنین مسابقاتی آماده حضور در میدانهای بزرگ شوند. 

وی ادامه داد: برای ووشو ایران اولویت اول بازیهای آسیایی است و بعد از آن به مسابقات جهانی می اندیشیم. به همین دلیل جوانانی که طی یکی دو سال آینده جایگزین ملی پوشان فعلی شوند در رقابتهای قهرمانی آسیا میدان داده تا کسب تجربه کنند. استفاده از جوانان سرمایه گذاری است و برای ساختن پشتوانه ای قدرتمند برای تیم ملی باید این سرمایه گذاری را داشته باشیم.

اوجاقی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: ووشو ایران جوانان با استعدادی دارد که باید فرصتی به آنها داد تا برای رسیدن به عناوین جهانی و آسیایی تجربه کسب کنند. در تیمی که شهریورماه به مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی اعزام می شود هیچ چهره با تجربه ای نداریم و همه نفرات اولین حضور خود را در این رقابتها تجربه خواهند کرد و به موفقیت آنها امیدوارم.

سرمربی تیم ملی در مورد وضعیت نفرات حاضر در اردوی تیم ملی گفت: با برگزاری رقابتهای انتخابی در چند مرحله نفرات اول اوزان مختلف مشخص شده و هم اکنون در بهترین شرایط برنامه های تمرینی را تا اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دنبال می کنند. هم اکنون در ۱۰ وزن نفرات برتر در اردو هستند که باید هفت نفر را برای اعزام انتخاب کنیم. 

وی در مورد علت اعزام هفت ووشوکار به مسابقات قهرمانی آسیا هم گفت: بر اساس قوانین مسابقات، هر کشور تنها هفت وزن سهمیه دارد و ما باید از ۱۰ وزن قانونی، هفت نفر را انتخاب کنیم که پس از بررسی شرایط رقبا ، عملکرد ووشوکاران در اردو و همچنین توجه به مسابقات جهانی و بازیهای آسیایی ترکیب تیم خود را انتخاب خواهیم کرد. 

اوجاقی در پایان به موضوع کناره گیری محسن سیفی هم اشاره کرد و گفت: بعد از انتشار خبر خداحافظی سیفی با او تماس گرفته و در مورد مسائل مختلفی صحبت کردیم. او در نهایت قبول کرد که در رقابتهای جام جهانی که آبان ماه برگزار می شود حضور داشته باشد. سیفی در لیگ هم که همچنان مبارزه خواهد کرد. به امید خدا بعد از جام جهانی در مورد رقابتهای قهرمانی جهان سال ۲۰۱۷ و بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ با او صحبت می کنیم.

هم اکنون در اردوی تیم ملی معین حاجی زاده، مهدی محمدی، عرفان آهنگران، علی سیفی، سعید فاضلی، یزدان میرزایی، معین تقوی، اشکان دفانی و مرتضی عطایی حضور دارند که در نهایت هفت نفر به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام می شوند. 

پنجمین دوره رقابتهای ووشو قهرمانی آسیا ۵ تا ۱۱ شهریورماه در تایوان برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید