Performancing Metrics

۸‌ميليون اختلاف قیمت بازار و کارخانه راناي ۲۱ميليوني! | اتاق خبر
کد خبر: 36077
تاریخ انتشار: 19 دی 1391 - 08:55

قيمت‌هاي لجام گسيخته در بازار بي در و پيكر خودرو همچنان يكه‌تازي مي‌كنند و هر خودروساز و واردكننده ساز خود را مي‌نوازد و اختلاف بين قيمت بازار آزاد با قيمت كارخانه نيز مسير صعودي خود را ادامه مي‌دهد به گونه‌اي كه اختلاف يك خودرو ۲۱/۵ ميليوني با قيمت آزاد به بالاي ۸ ميليون تومان تجاوز كرده است!

سایت خبری تحلیلی بهارنیوز نوشت:

در همين زمينه دبیر اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه در حال حاضر اختلاف قیمت بازار و کارخانه خودروي رانا به ۸.۵ میلیون تومان رسیده، ادامه داد: با گذشت زمان و با استفاده از خلا حضور پژو ۲۰۶، رانا جایگاه خود را در بازار پیدا و تثبیت کرد به طوری که قیمت این خودرو در بازار از ۲۶ به۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است!

کاظم صمدی نیکخواه افزود: اين در حاليست كه رانا در اوایل عرضه با قیمت ۲۸ میلیون تومان پا به بازار گذاشت اما با استقبال سرد مشتریان روبرو شد و ناچار در آن مقطع با کاهش قیمت روبرو و با قیمتی حدود ۲۶ میلیون تومان در بازار آزاد معامله شد در حالی که این خودرو در کارخانه حدود ۲۱.۵ میلیون تومان قیمت خورده بود. در حال حاضر رانا جای خود را در بازار پیدا کرده است و به نظر نمی‌رسد بازار آن حتي با ورود ۲۰۶ ایرانی دستخوش تغییر و تحول خاصی شود.

صمدی نیکخواه با تاکید بر اینکه حالا دیگر رانا مشتریان خود را دارد، ادامه داد: کاهش عرضه خودروهایی پرمتقاضی مانند ۲۰۶ و تندر این فرصت را در اختیار رانا قرار داد تا در بازار برای خود جایگاه مطمئنی دست و پا کند به طوری که ۲۰۶ دیگر تهدیدی برای این خودرو به حساب نمی‌آید.

کدام خودروساز بیشترین افزایش قیمت را داشت؟

از سوي ديگر، در حالی که نوک پیکان انتقاد از افزایش قیمت خودروها متوجه دو خودروساز بزرگ داخلی است اما بر اساس آمار، گروه بهمن بیشترین سهم افزایش قیمت خودرو را از آن خود کرده است. از ابتدای امسال رویه افزایش قیمت خودروها در بازار با سیر صعودی همراه بوده است بطوریکه این افزایش قیمت باعث از بین رفتن توان خرید خودرو دربرخی از اقشار جامعه شده است.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید