Performancing Metrics

تولیدات پژوهشی پاسخگوی نیاز های اساسی کشور نیستند | اتاق خبر
کد خبر: 360774
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1395 - 17:31
رئیس سازمان بسیج علمی؛
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با بیان اینکه تولیدات پژوهشی پاسخگوی نیازهای اساسی کشور نیستند، گفت: به همین دلیل اوضاع خوبی در تولیدات پژوهشی نداریم.

اتاق خبر: حسین قدیانی با انتقاد از نظام آموزشی کشور تصریح کرد: تولیدات پژوهشی ما پاسخگوی نیازهای کشور نیست و باتوجه به ظرفیت ها و توانمندی های حوزه علمی و دانشگاهی کشور، اوضاع خوبی در دستاوردها و تولیدات پژوهشی نداریم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات مبنایی نظام آموزشی ما این است که دانشگاههای کشور ماموریت محور نیستند؛ باید مجموعه ای داشته باشیم که ماموریت دانشگاهها را با نگاه کلان و آینده نگر تعیین و خطوط حرکت علمی آنها را مشخص کند.

وی یکی از تهدیدات اصلی امروز کشور را در حوزه اقتصادی دانست و بیان کرد: یکی از مشکلات کشور این است که قصد داریم با ابزار غربی، مشکلات نظام جمهوری اسلامی را حل کنیم که این نگاه اشتباه است. از سوی دیگر پژوهش هایی که امروز در کشور انجام می شود کاربردی نیست و مسئله این است که نمی دانیم که چه داریم و چه می خواهیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور بیان کرد: کارخانه تراکتورسازی تبریز یک نمونه بارز در کشور بوده که نشان داده است با وجود مشکلات موجود و کاهش بازار مصرف می‌توان فعالیت کرد و موفق بود.

قدیانی با بیان این که وجود خانه نخبگان در هر استان ضروری است، افزود: می بایست یک مرکز کنترل فرماندهی علمی در هر استان راه اندازی شود، جلسات خانه نخبگان می تواند شأنیت مرکز کنترل فرماندهی را داشته باشد.

وی یادآور شد: باید از هشت سال دفاع مقدس درس گرفت و ما در این دوران مدل غربی جنگیدن را کنار گذاشتیم و معادله را به هم زدیم که نمونه بارز آن عملیات والفجر هشت بود و هم‌اکنون نیز در صحنه علم نیاز به چنین حرکت هایی داریم.

منبع: مهر

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید