Performancing Metrics

آغاز خدمات ۶۰۰ پیک موتوری سبز در هسته مرکزی پایتخت | اتاق خبر
کد خبر: 360787
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1395 - 20:02
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران خبر داد؛
مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اجرای طرح پیک موتوری سبز در هسته مرکزی پایتخت خبر داد و گفت: بزودی ۶۰۰ پیک موتوری سبز در منطقه ۱۲ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

اتاق خبر: وحید حسینی با بیان اینکه موتورسیکلت‌های کاربراتوری آلودگی هوای زیادی در سطح شهر ایجاد می‌کنند، گفت: گسترش فرهنگ استفاده از موتور برقی می‌تواند موجب کاهش چشمگیر آلودگی هوا در تهران شود.

وی با بیان اینکه با هدف گسترش استفاده از موتورسیکلت‌های برقی، سیاست‌های تشویقی برای جایگزینی این موتورها به جای موتورهای بنزینی از سوی شهرداری تهران  دنبال می شود ، تاکید کرد: طرح جایگزینی موتورهای برقی در پیک‌های موتوری منطقه ۱۲ نیز با توجه به این سیاست دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: شهرداری  تهران طرحی با عنوان «پیک‌های سبز موتوری» در دست اجرا دارد تا پیک‌های موتوری با موتور برقی را در منطقه مرکزی شهر فعال کند. به منظور اجرای طرح پیک‌های سبز موتوری، شرکت پیک بادپا که حمل بار خرد در منطقه بازار تهران را انجام می‌دهد اعلام آمادگی کرده که در ۶ نقطه از منطقه ۱۲ از موتورهای برقی استفاده کند و شهرداری تهران نیز این نقاط را به ایستگاه شار‍ژ مجهز می‌کند.

به گفته حسینی، قرار است این ۶ نقطه در منطقه ۱۲ با همکاری نهادهای خدماتی منطقه بازار به ۱۲ نقطه افزایش یابد.

وی تصریح کرد : در طرح پیک‌های سبز موتوری قرار است ۵۰ موتور برقی در هر ۱۲ نقطه مورد بهره برداری پیک های موتوری قرار گیرند. بدین ترتیب تعداد پیک‌های سبز موتوری به ۶۰۰ دستگاه خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه با انتقاد از اینکه در بازار تولید موتورهای برقی تنوع محصول وجود ندارد، گفت : در حالی که در ابتدای اعلام طرح ، بیش از ۳۰ تولید کننده وارد پروژه شده و اعلام آمادگی برای تولید موتور برقی داشتند اکنون تنها ۲ تولید کننده همچنان پای کار هستند .

حسینی تصریح کرد : با توجه به اینکه موتوربرقی های موجود استانداردهای مورد نیاز برای تردد و استفاده در محدوده شهری را دارند اما بهتر بود که رقابتی بین تولید کنندگان باشد تا شهروندان حق انتخاب داشته باشند چرا که در سایه رقابت ، کیفیت تولیدات ارتقا یافته و از سوی دیگر قیمت نیز کاهش خواهد یافت ، این در حالیست که تسهیلات شهرداری مختص محصول خاصی نیست و شهرداری تهران از همه تولید کنندگان موتور برقی به طور یکسان حمایت خواهد کرد .

وی تاکید کرد: دوسال پیش چند طرح مانند طرح ال ای زد و ورود موتور برقی ها به منظور کاهش آلودگی هسته مرکزی شهر بررسی و کلید خورد که خوشبختانه اکنون به نتیجه رسیده و همانطور که می دانید ار نیمه شهریور ماه فاز نخست ال ای زد در هسته مرکزی شهر اجرایی می شود که این خود گامی موثر است چرا که اگر تردد موتور سیکلت ها نیز در این طرح دیده شود به طور حتم نتیجه موثرتری را شاهد خواهیم بود .

حسینی اظهار داشت : انتشار آلایندگی موتور سیکلت های برقی چه به لحاظ الودگی صدا و چه الودگی هوا صفر است، لذا دور از ذهن نیست که با ورود موتور سیکلت های برقی از شدت آألاینده ها در هسته مرکزی شهر کم شود.

وی در ادامه در خصوص زمانبندی طرح نیز اعلام کرد: در صورت همکاری شهروندان و پیک‌های موتوری، از نیمه دوم سال جاری شاهد تردد این ۶۰۰ موتور برقی سبز در قلب تهران خواهیم بود.

منبع: مهر

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید