Performancing Metrics

آل خلیفه معترضین را وادار به رفتار غیرمسالمت‌آمیز می کند | اتاق خبر
کد خبر: 360793
تاریخ انتشار: 1 مرداد 1395 - 21:13
سردار سنایی
معاون سیاسی سپاه گفت: شیوه معترضین با هدایت شیخ قاسم مسالمت‌آمیز است اما شیوه‌های دیگری نیز وجود دارد که توسط نیروهای جوان‌تر اتخاذ می‌شود. اقدامات آل‌خلیفه باعث رفتن به این سمت می شود.

اتاق خبر: سردار رسول سنایی‌راد با اشاره به حمله رژیم آل‌خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم، اظهار داشت: آل‌خلیفه مدتی است رفتاری به دور از عقلانیت سیاسی و غیر عقلانی در برخورد با منتقدین و جامعه مدنی بحرین دارد.

وی افزود: این رفتار احتمالاً ناشی از نگرانی‌ها نسبت به آینده  است. این موارد رژیم آل‌خلیفه را در برخورد با مخالفین شتابزده کرده است و آنها پیامد و نتایج این اقدامات را در نظر نمی‌گیرند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر یک نظام سیاسی توسعه یافته می‌خواست با این موارد برخورد کند، حتماً شیوه متفاوتی در پیش می‌گرفت، تصریح کرد: چنین نظامی هیچ‌گاهی اقدامی صورت نمی‌داد که شیوه‌های مسالمت‌آمیز سیاسی را به سمت شیوه‌های زیرزمینی و احیاناً تأخیر در روش‌ها از مسالمت‌آمیز به سمت خشن و غیرمسالمت‌آمیز  ببرد.

سنایی‌راد ادامه داد: مشاورین خارجی آل‌خلیفه مشاوره‌های به دور از منطق و خارج از عقلانیتی را به آنها منتقل می‌کنند که در واقع یک‌جور حفظ بحران در بحرین و توزیع بحران در منطقه است. آمریکا، انگلیس و عربستان سعودی به دنبال توزیع بحران در منطقه هستند.

وی با تاکید بر اینکه عربستان در یمن دست به یک اقدام اشتباه زده است، افزود: عواقب این اقدام گریبانگیر سعودی‌هاست و در ماجرای سوریه و عراق و جریان تکفیری با مسائلی روبرو هستند که باید آنها را حل و فصل کنند.

آل سعود به دنبال توزیع بحران‌های خود در منطقه است

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: حوادث ترکیه نیز نشان داد سیاست‌های عربستان نمی‌تواند بدون هزینه باشد، زیرا رسانه‌های عربستان به نوعی با کودتاچیان همسویی داشته‌اند و به نظر می‌رسد این کودتا پیامدهای منفی برای عربستان سعودی دارد و آنها به دنبال توزیع بحران‌های خود در منطقه هستند.

وی با بیان اینکه آل‌خلیفه با مشورت‌ها و حمایت آل‌سعود دست به اقدامات این‌چنینی در کشورش می‌زند، تصریح کرد: اقلیت حاکم رژیم بحرین امروز با این حمایت‌ها علیه شهروندان خود اقدامات این چنینی را انجام می‌دهد و نشان‌دهنده تأثیرپذیری از آل‌سعود است.

سنایی‌راد با بیان اینکه ادامه این روند به پیچیدگی موضوع کمک می‌کند، افزود: این مسئله می‌تواند تغییر شیوه مبارزه از مسالمت‌آمیز به مبارزه غیرمسالمت‌آمیز را باعث شود و به نوعی پرهزینه کردن ماجراست و به ضرر نظام حاکم در بحرین خواهد بود.

معاون سیاسی سپاه پاسداران ادامه داد: شیوه معترضین در بحرین با هدایت و رهبری شیخ عیسی قاسم مسالمت‌آمیز است اما شیوه‌های دیگری نیز وجود دارد که توسط نیروهای جوان‌تر اتخاذ می‌شود. اقدام آل‌خلیفه باعث رفتن این روند به سمت غیرمسالمت‌آمیز است.

منبع: مهر

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید