Performancing Metrics

قدرتمندترین آلیاژ فلزی دنیا ساخته شد | اتاق خبر
کد خبر: 360850
تاریخ انتشار: 2 مرداد 1395 - 13:06
دانشمندان دانشگاه رایس در آمریکا با ترکیب طلا و تیتانیوم از آلیاژ فلزی منحصربفردی رونمایی کرده اند که مهمترین ویژگی آن استحکام خیره کننده اش است.

اتاق خبر- دانشمندان با ترکیب تیتانیوم و طلا به نسبتهای مشخص، آلیاژی ساخته اند که می توان آن را قدرتمندترین آلیاژ فلزی دنیا دانست.

تیتانیوم فلزی برتر در صنایع پیشرفته محسوب می شود که از آن به طرز فزاینده ای در تولید پروتزها و مفاصل مصنوعی استفاده می شود. این فلز بسیار مستحکم، مقاوم و غیرسمی است. اما حالا دانشمندان دانشگاه رایس در آمریکا با ترکیب طلا و تیتانیوم از آلیاژ فلزی منحصربفردی رونمایی کرده اند که مهمترین ویژگی آن استحکام خیره کننده اش است.

امیلیا موروسن که هدایت دانشمندان در این پروژه را بر عهده دارد می گوید: آنچه که ما تولید کرده ایم بین ۳ تا ۴ بار سخت تر از فولاد است.

استفاده از ترکیب مشخصی از تیتانیوم و طلا در این آلیاژ اوج هنرنمایی به کار رفته در تولید آن به حساب می آید. آنها در این ترکیب به ازای هر ۳ واحد تیتانیوم، یک واحد طلا به کار گرفته اند.

این آلیاژ تا چهار برابر تیتانیوم خالص استحکام دارد. از تیتانیوم خالص در ایمپلنتهای دندانی و ساخت مفاصل مصنوعی استفاده می شود.

آنها برای دستیابی به این نسبت طلایی آزمایشات مختلفی را انجام داده بودند.

اکنون پیش بینی می شود از این نوآوری در بسیاری از صنایع مرتبط با فلزات پرکاربردی نظیر تیتانیوم استفاده شود.

منبع: عصر ایران

95102

نظرات
ADS
ADS
پربازدید