Performancing Metrics

غیبت معنادار مرغ پایان یافت | اتاق خبر
کد خبر: 361048
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 17:41
مرغ پس از چند روز غیبت، با قیمت ۸۵۰۰ تومان به بازارهای کهگیلویه و بویراحمد بازگشت.

اتاق خبر:مرغ یکی از پرمصرف ترین کالاهای سبد خانواده در کهگیلویه و بویراحمد است که مصرف کنندگان را در فراز و فرودهای تولیدش شریک می کند.

در هفته های گذشته کمبود مرغ در بازار شهر یاسوج مردم را با مشکلات زیادی مواجه کرد و تقاضای بسیار برای این کالا نتوانست مقاومت مسئولین را در مقابل افزایش قیمت به سرانجام برساند.

مردم در این میان افزایش قیمت را به نبود مرغ در بازار ترجیح دادند تا کشتارگاه و دلالان افزایش غیرمنطقی قیمت مرغ را به آنها تحمیل کنند.

بر اساس گفته مسئولین تولیدکنندگان مرغ کشتار روز در استان مرغ تولیدی خود را  با قیمت پنج هزار و ۱۰۰ تومان به کشتارگاه‌های استان و عاملین فروش ارائه می دهند.

با این حال دلالان به افزایش ۲۷۰۰ تومانی قیمت مرغ از تولید تا مصرف راضی نبودند و خواستار افزایش قیمت مرغ شدند.

در این میان مقاومت مسئولین برای جلوگیری از افزایش قیمتها با تقاضای بسیار مردم شکست خورد و مرغ اکنون با قیمت ۸۵۰۰ تومان در بازار به مردم عرضه می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این راستا افزایش قیمت مرغ کشتار روز در سراسر کشور را باعث تحصن عاملین کشتار روز استان عنوان می کند و می گوید: کشتارگاهها با عرضه نکردن مرغ به بازار خواستار افزایش قیمت مرغ از ۷۵۰۰ تومان به ۸۵۰۰ تومان شدند.

جعفر گوهرگانی می افزاید: کمبود مرغ در بازار استان در روزهای گذشته در راستای مقابله با سودجویی برخی عاملان کشتار روز انجام شد.

وی بیان می کند: تقاضای بسیار مردم باعث شد که در نهایت با قیمت درخواستی موافقت شود.

گوهرگانی این درخواست عاملان کشتار روز در استان را غیر منطقی عنوان می کند.

وی می افزاید: در فصل جوجه‌ریزی قیمتها افزایش زیادی نداشتند و مرغهای تولیدی نیز باید با همان قیمت قبلی به فروش می‌رسیدند.

گوهرگانی قیمت مرغ در بازار را در حال حاضر ۸۵۰۰ تومان برای مرغ کشتار روز و ۵ هزار و ۴۰۰ تومان برای مرغ منجمد عنوان می کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید