Performancing Metrics

سازمان مدیریت اعتباری را برای افزایش تعداد دانشجو پرداخت نمی‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 361049
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 17:51
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: سازمان مدیریت هیچ اعتباری را برای افزایش تعداد دانشجو پرداخت نخواهد کرد بنابراین مراکز علمی بیشتر بر کیفیت سرمایه‌گذاری کنند.

اتاق خبر: محمدرضا واعظ مهدوی در نشستی با روسای دانشگاه‌های سبزوار که ظهر شنبه در دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، به تشکیل کرسی حکیم سبزوار شناسی در این دانشگاه اشاره و اظهار کرد: با ایجاد این کرسی، سبزوار بالاترین ذخیره دانش ویژه حاج ملاهادی خواهد شد به‌طوریکه اگر هر پژوهشگری نیاز به تحقیق در مورد حکیم سبزواری داشته باشد، به این شهرستان رجوع خواهد کرد.

وی ادامه داد: در صورتی که این اقدام هویتی در دانشگاه حکیم سبزواری مورد توجه قرار گیرد، سازمان مدیریت کشور در جهت حمایت از آن گام برخواهد داشت. 

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به ارتقاء تحولات علمی و عمرانی در دانشگاه حکیم اشاره کرد و گفت: ایجاد دانشکده‌های متعدد، هیئت‌های علمی کارآمد و ترکیب دانشجویی ویژه نشان دهنده پیشرفت خوب این مرکز است.

وی با بیان اینکه بودجه تخصیص یافته به دانشگاه حکیم به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: تاکید ما بر این است که از توان دانشجویان تحصیلات تکمیلی بهترین استفاده را ببریم، بنا به گزارشات ارائه شده، حدود هزار و ۸۰۰ دانشجو دوره کارشناسی ارشد و دکترا در این مرکز علمی مشغول به تحصیل هستند و حداقل تقاضا از دانشجویان این مرکز، ارائه تحقیقات تحلیلی و سوق دادن آن به سمت نیازهای محلی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.  

واعظ مهدوی بیان کرد: سبزوار دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در بخش صنایع، معادن، کشاورزی و صنایع تبدیلی است، این پژوهش‌ها می‌تواند در این بخش‌ها راهبردهای خوبی را دراختیار مسئولان قرار دهد.

وی  ادامه داد: آموزش نیروی انسانی باید منطبق بر نیاز باشد، برنامه ششم و هفتم توسعه  نشان می‌دهد که مخاطب آموزش عالی ما به مرور زمان کاهش خواهد یافت.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر اینکه هیچ دانشگاهی کیفیت را فدای کمیت نکند، اظهار کرد: سازمان مدیریت هیچ مبلغی برای افزایش تعداد دانشجو پرداخت نخواهد کرد بنابراین مراکز علمی بیشتر بر کیفیت سرمایه گذاری کنند و نیروهایی را تربیت کنند که جوابگوی حل مشکلات باشند.

واعظ مهدوی افزود: کلید کار ما توجه به دوران طفولیت است، مطالعات متعدد نشان می‌دهد دوران کودکی در شکل گیری شخصیت انسان تاثیر گذار است لذا از آموزش و پرورش و کانون های پرورشی و وزارت بهداشت خواستار توجه جدی به این موضوع هستیم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید