Performancing Metrics

رجیستری برای کاهش قاچاق تلفن همراه کافی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 361131
تاریخ انتشار: 3 مرداد 1395 - 09:51
ابراهیم درستی گفت: رجیستری یکی از راه های جلوگیری از قاچاق است و الزاما نمی تواند جلوی قاچاق تلفن همراه را بگیرد.

اتاق خبر: رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه در مورد طرح رجیستری مخابرات اظهار داشت: ما بر این اعتقاد هستیم رجیستر می‌تواند یکی از عوامل بازدارنده کالای قاچاق باشد به شرط آنکه معایبی که در طرح‌های قبلی برای رجیستر کردن تلفن همراه وجود داشت برطرف شود.

ابراهیم درستی ادامه داد: اگر دولت واقعا به دنبال مبارزه با قاچاق است بهتر است در بخش تعرفه نیز تجدید نظر کند. اگر تعرفه موبایل صفر باشد دولت صاحب در آمد خواهد شد زیرا می‌تواند به راحتی مالیات 9 درصد ارزش افزوده خود را دریافت کند این در حالی است که اکنون وارد کننده باید علاوه بر 9 درصد مالیات 5 درصد تعرفه و 3 درصد سود بازرگانی که رقمی نزدیک به 20 درصد می شود را بپردازد که همین امر نشان می دهد وارد کردن از طریق مجاری قانونی به صرفه نیست.

وی تصریح کرد: اگر تعرفه 5 درصدی برداشته شود قاچاق در گوشی های بالای 700 هزار تومن که 80 درصد بازار را تشکیل می دهند نزدیک 60 درصد کاهش پیدا می کند. کمیسیون ماده یک واقعا تعلل می‌کند و همین تعلل و واردات کالای قاچاق سبب از بین رفتن حقوق مصرف کننده می‌شود.

درستی در خصوص وظایف نمایندگی‌ها گفت: شرکت‌های وارد کننده نیز باید کیفیت خدمات خود را بالا ببرند و مشتری مدار باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری و تلفن همراه در پایان تصریح کرد: رجیستری یکی از راه های جلوگیری از قاچاق است و الزاما نمی تواند جلوی قاچاق تلفن همراه را بگیرد و امیدوارم معایب این طرح نسبت به طرح های قبلی رفع شده باشد.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید