Performancing Metrics

وضعیت بارش در ۶ حوضه آبریز | اتاق خبر
کد خبر: 361143
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 08:12
با وجود اینکه بارش‌ها در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان و فلات مرکزی بین یک تا ۱۹ درصد نسبت به درازمدت کاهش نشان می‌دهد در حوضه دریای خزر و دریاچه ارومیه، بارش‌ها ۲۲ تا ۲۴ درصد رشد دارد.

اتاق خبر: بر پایه گزارش وضعیت بارندگی مدیریت منابع آب ایران از ابتدای مهرماه گذشته تا پایان هفته گذشته، میزان بارش‌های سال آبی ۹۵- ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته ۲۴ افزایش و نسبت به درازمدت ۲ درصد کاهش داشته و حجم بارش‌های کشور به ۲۳۳ میلی‌متر رسید

همچنین میزان بارش‌های سال آبی ۹۵- ۹۴ در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی گذشته ۲۴ افزایش و نسبت به درازمدت ۲ درصد کاهش داشته است. بر اساس این گزارش، ارتفاع بارش‌ها در سال آبی جاری به ۲۳۳ میلی‌متر رسیده، در حالی‌که این رقم در سال آبی گذشته ۱۸۸ میلی‌متر و در میانگین درازمدت ۲۳۸ میلی‌متر بوده است.

بیشترین تغییرات بارندگی ایستگاهی نسبت به درازمدت در شبستر واقع در استان آذربایجان شرقی با ۶۹ درصد افزایش و کمترین تغییرات بارندگی ایستگاهی نسبت به درازمدت در چابهار واقع در استان سیستان و بلوچستان با ۸۰ درصد کاهش همراه بوده است.

در میان حوضه‌های آبریز اصلی کشور نیز در زمان حاضر میزان بارش سه حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان، فلات مرکزی و مرزی شرق نسبت به درازمدت کاهش یافته است. در حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان یک درصد، فلات مرکزی ۱۹ درصد و مرزی شرق ۹ درصد نسبت به درازمدت کاهش بارندگی داشته است.

حوضه‌های آبریز دریای خزر ۲۲ درصد، دریاچه ارومیه ۲۴ درصد و حوضه قره‌قوم ۱۶ درصد نسبت به درازمدت افزایش بارش گزارش شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید