Performancing Metrics

رئیس جدید صندوق توسعه ملی در انتظار حکم رئیس جمهور | اتاق خبر
کد خبر: 361257
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 15:49
یک مقام مسئول گفت: انتصاب احمد دوست حسینی به ریاست صندوق توسعه ملی، در انتظار امضای حکم از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس هیات امنای صندوق است.

اتاق خبر: یک مقام مسئول دولتی با بیان اینکه انتصاب احمد دوست حسینی به عنوان رئیس جدید صندوق توسعه ملی به صورت جدی مطرح است و در پروسه انتصاب قرار گرفته است، افزود: حضور وی در صندوق توسعه ملی به عنوان رئیس در انتظار تائید و امضای حکم از سوی رئیس جمهور به عنوان رئیس هیات امنای صندوق است.  

وی با بیان اینکه فعلا فقط قرار است که رئیس صندوق انتخاب شود و بقیه اعضای هیات عامل نیز به مرور و با فاصله زمانی انتخاب گردند، افزود: حکم تمامی اعضای عیات عامل از سوی رئیس جمهور باید امضا شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که برای تعیین رئیس جدید صندوق توسعه ملی، جلسه هیات امنا تشکیل نمی شود و نظرات اعضای هیات عامل به صورت تلفنی دریافت خواهد شد و با تائید و مثبت بودن نظرات، صورت جلسه به صورت تلفنی برای امضای ارسال می گردد تا در نهایت حکم آن توسط رئیس جمهور تائید و امضا شود.

این مقام مسئول دولتی با بیان اینکه رئیس جمهور با این گزینه موافق است، تصریح کرد: این گزینه از سوی وزیر اقتصاد پیشنهاد نشده و به نظر می رسد که این گزینه از سوی افراد دولتی که به رئیس جمهور نزدیک هستند، پیشنهاد شده است.

لازم به ذکر است؛ تعیین اعضای هیات عامل صندوق توسط اعضای هیات امنا به رئیس جمهور و صدور حکم از سوی وی انجام می شود. این در حالی است که در دوره قبلی ریاست صندوق نیز، ابتدا سید صفدر حسینی به عنوان رئیس هیات عامل انتخاب و پس از گذشت مدت زمانی بقیه اعضای هیات عامل انتخاب شدند.

گفتنی است؛ پس از افشای فیش های حقوقی نجومی و تسهیلات کلان دریافتی مدیران صندوق توسعه ملی و تصمیم برای برخورد و برکناری مدیران متخلف، اعضای هیات امنای صندوق توسعه ملی در جلسه ای به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری رای به تغییر هیات عامل این صندوق دادند.

این تصمیم گیری در روز شنبه ۱۲ تیرماه جاری رخ داد که به این ترتیب ۲۳ روز از این تصمیمات گذشته است. با این تصیمات سید صفدر حسینی از ریاست صندوق توسعه ملی عزل شد، ضمن اینکه مسعود مزینی، سید محمد قاسم حسینی، سید محمد سعید نوری و محمدرضا شجاع الدینی اعضای هیات عامل این صندوق هم برکنار شدند.

احمد دوست‌حسینی که بیش از ۲۰ سال معاون وزیر صنایع بوده، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی برق، فعالیت در شورای رقابت، قائم‌مقامی در وزارت صنعت و دبیرکلی اتاق بازرگانی تهران را در سوابق کاری خود دارد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید