Performancing Metrics

مطالبات گندمکاران آذربایجان غربی پرداخت نشده است | اتاق خبر
کد خبر: 361342
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 20:17
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار خرید محصول، بهای گندم خریداری شده کشاورزان استان پرداخت نشده است.

اتاق خبر: اسمعیل کریم زاده در خصوص پرداخت بهای گندم های خریداری شده کشاورزان استان افزود: با توجه به بارندگی های خوب فصل پاییز و بهار، پیش بینی می شود امسال میزان تولید گندم در استان بیش از ۷۰۰ هزار تن باشد و از این میزان تولید ۶۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف خریداری شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم همزمان با برداشت این محصول آغاز شده است ادامه داد: از آغاز فصل خرید گندم تا کنون ۳۱۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف زراعین گندمکار استان توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تعداد مراکز خرید در استان را ۱۳۳ مرکز اعلام کرد و گفت : این مراکز آماده خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان هستند ولی به دلیل عدم تخصیص به موقع اعتبار خرید محصول، بهای گندم خریداری شده کشاورزان پرداخت نشده است.

کریم زاده با بیان اینکه بوکان، خوی و چایپاره پیشتاز خرید گندم هستند اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی و مسئولان استانی پیگیر اختصاص مبالغ خرید گندم تضمینی استان هستند که با تامین به موقع اعتبارات، مطالبات گندمکاران پرداخت می شود.

رئیس سازمان جهاد گشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: برنامه ابلاغی کشت گندم پاییزه توسط وزارت کشاورزی برای استان در سال زراعی جاری در مجموع ۳۳۵ هزار هکتار بود که ۸۱ هزار هکتار آن به شکل آبی و ۲۵۴ هزار هکتار آن نیز به صورت دیم کشت شد.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری با جایگزینی ارقام پربازده و معرفی شده توسط محققان مراکز تحقیقاتی با ارقام قبلی، انتظار افزایش قابل توجه میانگین تولید در واحد سطح نسبت به سال گذشته وجود دارد افزود: امسال ۱۰۷ مرکز خرید تعاون روستایی و ۲۵ مرکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی با ظرفیت ذخیره سازی ۸۱۵ هزار تن از اواخر خرداد و اوایل تیر ماه، کار خرید گندم را از کشاورزان استان عهده دار شده اند.

کریم زاده با بیان اینکه پیش بینی خرید گندم مازاد بر مصرف استان برای سال زراعی جاری ۵۹۰ هزار تن است و با توجه به شرایط مطلوب مزارع گندم، میزان تولید و خرید بیش از این خواهد بود عنوان کرد: برای خرید گندم مازاد بر مصرف زارعان این استان حدود هشت هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بوده که قرار است این اعتبار زودتر از موعد تخصیص یابد تا امسال مشکلات سالهای گذشته تکرار نشود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید