Performancing Metrics

نگرانی درباره قاچاق گل رز به کشور | اتاق خبر
کد خبر: 361346
تاریخ انتشار: 4 مرداد 1395 - 20:31
مدیرعامل اتحادیه گلخانه‌داران استان فارس از قاچاق گل رز در سال گذشته به کشور خبر داد و گفت: نگران هستیم این مسئله دوباره تکرار شود.

اتاق خبر: سید مجید صدیقی با بیان اینکه در فصول پاییز و زمستان سال گذشته شاهد قاچاق شاخه‌های گل رز به کشور بودیم، اظهارداشت: در حال حاضر چون هوا گرم و میزان تولید در داخل کشور زیاد است و تولیدات داخلی قیمت پایینی دارند برای قاچاقچیان به صرفه نیست که اقدام به واردات غیرمجاز این محصولات کنند.

وی با تاکید بر اینکه به شدت پیگیر آن هستیم که ببینیم این واردات غیرمجاز به چه شکل و توسط چه کسی انجام شده است، افزود: اقدامات ما در این زمینه بی نتیجه نبوده، حتما سرنخ‌های مهمی به‌دست خواهیم آورد و واردکنندگان را شناسایی می‌کنیم.

مدیرعامل اتحادیه گلخانه‌داران استان فارس به این پرسش که میزان شاخه‌هایی که به‌ صورت قاچاق وارد شده‌اند چه میزان بوده است؟ پاسخ داد: میزان آن دقیقا مشخص نیست اما می‌دانیم که حجم آن خیلی چشمگیر نبوده است.

صدیقی با بیان اینکه این رزها قاچاق ابتدا وارد تهران و سپس در شهرهای دیگر توزیع شده‌اند، گفت: احتمالا پیگیری‌هایی که ما در این زمینه انجام می‌دهیم به گوش واردکنندگان خواهد رسید و امیدوار هستیم آنان با شنیدن این مسئله مجددا جرات چنین ریسکی را به خودشان ندهند.

 وی با اشاره به اینکه باید منتظر ماند و دید با آغاز فصل سرما چه اتفاقی در این زمینه رخ خواهد داد، افزود: ما تمهیداتی در این زمینه اندیشیده‌ایم که  قاچاق گل رز دوباره تکرار نشود اما قاعدتا نگرانی‌هایی در این زمینه داریم.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید