Performancing Metrics

بحران آب کشور برای مردم محسوس نیست | اتاق خبر
کد خبر: 361447
تاریخ انتشار: 5 مرداد 1395 - 01:06
معاون آب و آبفای وزیر نیرو با تاکید بر این‌که بحران آب کشور برای مردم محسوس نیست، گفت: برنامه‌های اصلاح و احیای منابع آب کشور یک برنامه بلندمدت است و با تغییر مدیریت‌ها نباید در این روند وقفه‌ای بیافتد.

اتاق خبر: رحیم میدانی، وقتی مسئله‌ای در یک دولت به عنوان اولویت اول شناخته می‌شود، نباید در دولت‌ها و مدیریت‌های بعدی به ورطه فراموشی سپرده شود.

میدانی با اشاره به اینکه جامعه باید روح مطالبه گری خود را همیشه حفظ کند و نباید بی تفاوت از کنار این مسئله عبور کند، افزود: اگر در این دولت، حساسیت در مورد احیای منابع آب زیرزمینی زیاد است و تلاش دارد این منابع را به حالت قبل برگرداند، نباید این موضوع در دولت‌های بعدی فراموش شود و مردم باید ادامه کار را تا رسیدن به نتیجه مطلوب، پیگیری کنند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو مردم را صاحبان اصلی منابع آب معرفی کرد و افزود: به‌منظور نگهداری از این منابع، اگر مدیریت بخش آب هم عملکرد مناسبی نداشت، مردم و تشکل‌های مردمی حق و حقوق عمومی را از سیاست‌گذران و تصمیم‌گیرندگان اصلی کشور مطالبه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اهمیت مدیریت در مصرف و صرفه‌جویی، به خصوص در زمان تابستان و پیک مصرف گفت: وقتی صحبت از کمبود آب می‌شود، مردم فکر می‌کنند که قرار است از همین فردا آب شرب مشترکان محدود شود؛ در حالی که این سخن برای کوتاه‌مدت نیست و ما با این ابزار برای آینده هشدار می‌دهیم.

معاون وزیر نیرو در خصوص بحث بحران آب گفت: بحران آب شاخص‌های خاص خود را دارد که برای مردم محسوس نیست، ولی متخصصان بخش آب کشور، با ابزارها و شاخص‌های علمی مشغول رصد این بخش هستند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد آب مورد نیاز کشور از محل سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود، اظهار داشت: بخش بزرگی از سفره‌های زیرزمینی کشور در حال از بین رفتن است و مردم به عنوان صاحبان اصلی این منابع بایستی ما را بیشتر همراهی کنند.

میدانی با اشاره به نقش مردم در توسعه پایدار منابع آب گفت: اگر بخشی از کشور به دلیل کمبود آب، دارای اقتصاد ناپایدار باشد، تبعات آن به خود مردم باز خواهد گشت و در آینده این مردم هستند که بیشترین زیان را خواهند دید.

وی ضمن تقدیر از مردم کشورمان به خاطر همراهی با وزارت نیرو در خصوص مدیریت در مصرف گفت: منابع آبی نه تنها به همه ما بلکه به آیندگان و نسل‌های بعدی نیز تعلق دارد و ما وظیفه داریم برای حفظ این میراث، به‌طور جدی تلاش کنیم.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید