Performancing Metrics

وضعیت اشتغال در آبادان از خط قرمز عبور کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 361804
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395 - 13:03
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت اشتغال در خوزستان از خط قرمز عبور کرده است.

اتاق خبر: عامر کعبی با اشاره به اینکه تلاشگران عرصه خبر با اطلاع رسانی مناسب و دقیق خود آینده بسیار خوب، آرام و همراه با امید و نشاطی را به مردم نوید می دهند، افزود: خبرنگاران حلقه وصل میان مردم و مسئولان هستند که مردم را در جریان جزئیات و کلیات امور قرار می دهند، خبرنگاران به طور واقع سبب افتخار جامعه ایرانی هستند که در فضایی آزاد کار خود را دنبال و به انجام می رسانند.

وی اظهار کرد: خرسندیم که مردم بزرگ و شریف ایران اسلامی در تمامی عرصه های ملی و بین المللی آگاهی کامل دارند و متناسب با مقتضیات زمان تصمیم گیریهای خود را در جهت حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی به منصه ظهور می رسانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مایه بسی افتخار است که ما به پشتوانه ۸۰ میلیون ایرانی معتقد، مسلمان و تحت رهبری فقیهی حکیم و فرزانه به سمت پیشرفت ها و نوردیدن قله های علم و دانش در تمامی عرصه ها به پیش می رویم.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینکه در عرصه های مهم بهداشت و صنعت با توجه به تحریمهای متعدد کشورهایی که در منطقه هستند، پیش رفته ایم و در مرزهای ایران اسلامی یک امنیت کاملا پایداری برقرار شده، مایه مباهات است. به رغم آنکه خاورمیانه سالها درگیر جنگ است اما ما در نقطه صفر مرزی در آرامش، اطمینان، نشاط و برنامه برای پیشرفت، زندگی می کنیم.

به گفته کعبی، این امنیت و آرامش حاصل رشادتها، پیگیریها و حضور جدی تمام مردم و مسئولان در تمامی حوزه ها و به ویژه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که جای بسی قدردانی دارد.

ارائه بهترین تصمیم با کمترین اشتباه 

وی در ادامه گفت: براساس وعده ای که به مردم آبادان دادیم هر سه نماینده همدل و همفکر در جهت حل مشکلات موجود آبادان همراه با مشورت با نخبگان، منتقدان، مومنان، شهروندان و مسئولان محلی، منطقه ای و ملی با هدف ارائه بهترین تصمیم با کمترین اشتباه، پیش می رویم.

کعبی با بیان اینکه ما نمایندگان شهرستان به تناسب حوزه های تخصصی خود عهده دار انجام بخشی از امور برای جلب رضایتمندی مردم آبادان شدیم، اضافه کرد: آبادانی ها نشان دادند که به رغم وجود تمامی مشکلات و زندگی در شهری که هنوز آثار جنگ و خرابی بر پیکره آن وجود دارد، به طور یکپارچه پشت سر رهبر فرزانه در آبادان قرار دارند و هیچگاه مصالح و مسائل کلان کشور را فدای مسائل شهری نمی کنند..

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی بیمه عنوان کرد: در بحث های مختلف اعم از نفت، فرآورده های نفتی، ارزش افزوده، گمرکات، تجارت و بازرگانی، بنادر، شیلات و مسائل عمران شهری پیگیریهای جدی داشتیم که امید می رود این پیگیریها در آینده ثمربخش باشد.

وی تصریح کرد: اینکه وضعیت آبادان در بحث اشتغال در میان استان از خط قرمز عبور کرده است بر کسی پوشیده نیست، ما این را درک کرده ایم و برای آن پیگیرهای موثری را از طریق وزارت نفت داشتیم.

اجرای طرح بهینه سازی پالایشگاه در آینده ای نزدیک

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه از تکمیل پروژه پالایشگاه دوم خوزستان، اصلاح و بهینه سازی پالایشگاه آبادان و خارج کردن آن از وضعیت فعلی (با توجه به قدمت ۱۰۰ ساله آن) به عنوان برخی از پیگیریهای انجام شده از طریق وزارت نفت نام برد و ابراز امیدواری کرد: با توجه به توافقات انجام شده در آینده ای بسیار نزدیک شاهد اجرای طرح بهینه سازی پالایشگاه آبادان و توسعه آن باشیم.

به گفته کعبی، با اجرای این طرح در مدت زمان حداقل چهار سال شاهد رونق اقتصادی و مالی و جذب نیروهای متخصص و متعهد بومی شهرستان آبادان در قالب حداقل پنج هزار نیرو خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه ای به مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این سازمان با توجه به رسالت خود که یک سازمان تجاری و صنعتی است باید به بخش خصوصی توجه ویژه ای داشته باشد .

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: محدودیت منابع مالی دولت، ضرورت استفاده بهینه و گسترده از توان و ظرفیت بخش خصوصی از سوی منطقه آزاد اروند را دو چندان می کند.

نقش موثر بخش خصوصی در زمینه کارآفرینی

وی تصریح کرد: سرمایه هایی در بانکها وجود دارد که چنانچه مقررات، قوانین و حمایت مسئولان به سرمایه گذاران بخش خصوصی اجازه دهد، می توانند در زمینه کارآفرینی و رفع مشکل بیکاری تاثیر گذار باشند.

کعبی از اتفاق نظر نمایندگان برای انجام اقدامات موثر در بخشهای مختلف و متناسب با موقعیت شهر آبادان خبر داد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر جذب نیروهای بومی گفت: با توجه به اینکه پیمانکاران و بخش خصوصی به دنبال ارائه یک خدمت خوب و ارزشمند در حوزه تعریف شده خود هستند و تعهداتی را نیز برای اجرای صحیح کارهایشان دارند به همین دلیل پیمانکاران و شرکتهای خصوصی در جذب نیروهای خود به منظور ارائه بهترین خدمت از دغدغه و حساسیت های بسیار بالایی برخوردارند.

وی در پایان افزود: با هماهنگیهایی که با کارفرمایان و متولیان امر داشتیم به طور موکد و تکرار موضوع به کارگیری نیروهای بومی از میان جوانان تحصیل کرده، متعهد و مجرب را با توجه به حجم بالای بیکاری در آبادان را متذکر شدیم مگر آنکه در آن حیطه تخصصی، نیروی بومی وجود نداشته باشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید