Performancing Metrics

طرح راهبردی بازار سرمایه به رئیس جمهور ارائه شد | اتاق خبر
کد خبر: 361818
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395 - 14:15
رئیس جدید سازمان بورس از ارائه طرح راهبردی بازار سرمایه به رئیس جمهور خبرداد و گفت: محوری شدن نقش بازار سرمایه در تأمین مالی از جمله موارد مطرح شده این سند راهبردی است.

اتاق خبر: شاپور محمدی رئیس جدید سازمان بورس و اوراق بهادار امروز با حضور در محل این سازمان با اشاره به روند تغییرات طی دو روز گذشته از همکاری رئیس سابق سازمان تشکر کرد و گفت: این نشست نتیجه زحمات برادرانه دکتر فطانت است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به زحمات محمد فطانت در دوران تصدی با ذکر دو مورد از فعالیت های وی در این مدت گفت: کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها و بحث های مالیاتی از جمله مواردی است که فطانت برای آن زحمات زیادی کشید.

محمدی با بیان اینکه رئیس سازمان امور مالیاتی گفته بر سر عهد خود با فطانت هستیم، گفت: هم اکنون یک طرح راهبردی بازار سرمایه به دست رئیس جمهور داده شده که محوری شدن نقش بازار سرمایه در تأمین مالی از جمله موارد مطرح شده این سند راهبردی خواهد بود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: جایگاه بازار سرمایه به عنوان یک نهاد تنزیل گر در سطح کلان اقتصادی جای خود را پیدا  کرده است.

وی ادامه داد: دولت سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر کرده است این تحول، تحول بسیار بزرگی است.

سخنگوی جدید سازمان بورس با اشاره به اهمیت حجم نقدینگی گفت: ما نمی توانیم نرخ ذخیره قانونی را تغییر داده و عملیات بازار باز نیز نمی تواند تغییر کلی داشته باشد.

وی افزود: فطانت و سایر مسئولان سازمان بورس سال گذشته مردانه بابت انتشار صکوک دولتی تلاش کردند که بابت این امر باید به آنها نوبل مالی داده شود؛ این در حالی است که علاوه بر صکوک دولتی، برای ابزارهای دیگری مانند اختیارات خرید، فروش استقراضی و... زحمات زیادی کشیده شد.

محمدی با اشاره به اینکه تخلفات بازار سرمایه بسیار کمتر از تخلفات بازار پول است، تصریح کرد: بازار سرمایه به خوبی روند خود را پیش می برد و امیدواریم این حرکت با شتاب بیشتری پیش رود.

گفتنی است؛ جلسه تودیع و معارفه رسمی رئیس سازمان بورس، هفته آینده با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل این وزارتخانه برگزار خواهد شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید