Performancing Metrics

ساخت راه آهن رشت- قزوین با سرعت خوبی در حال انجام است | اتاق خبر
کد خبر: 361824
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395 - 14:35
وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه روند ساخت راه آهن رشت- قزوین با سرعت خیلی خوبی در حال انجام است، گفت: برای تکمیل باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است.

اتاق خبر: عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با استاندار و مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه روند ساخت راه آهن رشت- قزوین به عنوان یکی از مهمترین مصوبات سفر دولت با سرعت خیلی خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی بر این اصل استوار است که این پروژه بزرگ بدون تأخیر و در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به فعال بودن پیمانکاران راه آهن رشت- قزوین، افزود: 50 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران بوسیله‌ انتشار اسناد خزانه پرداخت شد.

آخوندی گفت: برای ریل گذاری مسیر نیز به اندازه کافی اعتبارات در نظر گرفته شده و تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه یک ایستگاه راه آهن در داخل شهر رشت به اجرای پروژه اضافه شده است، تصریح کرد: در قطعه‌ رشت به انزلی نیز تأکید وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ایستگاه دو منظوره ریلی و بندری است.

وزیر راه و شهرسازی به مذاکرات صورت گرفته در خصوص راه آهن رشت- آستارا نیز اشاره کرد و گفت: برای ساخت این راه آهن حدود یک میلیارد دلار نیاز است و مذاکرات بصورت همزمان با بخش خصوصی داخلی از محل منابع صندوق توسعه‌ ملی و سرمایه گذارانی از جمهوری آذربایجان، ایتالیا و چک در حال انجام است.

آخوندی ادامه داد: البته جمهوری آذربایجان وعده داده است که 500 میلیون دلار برای راه آهن رشت- آستارا سرمایه گذاری می‌کند.

وی به آغاز مطالعات راه آهن رشت- قائمشهر اشاره و تصریح کرد: برای اجرای این طرح نیز تقاضای ماده 215 داده‌ایم تا رینگ ریلی رشت به قائمشهر ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی بر عزم این وزارتخانه برای توسعه فرودگاه رشت هم خبر و ادامه داد: با خریدهایی که در خصوص هواپیماهای جدید در حال انجام است تعداد پروازهای فرودگاه نیز افزایش می‌یابد.

وی از عزم وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل باقیمانده آزاد راه رشت- قزوین خبر داد و گفت : برای 8 کیلومتر باقی مانده حدود هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که دو برابر کل هزینه‌ای است که برای آزاد راه در زمان افتتاح انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از دستور برای تکمیل مدارس و واحدهای آموزشی مسکن مهر با مشارکت استانداری گیلان خبر داد.

افزایش و تکمیل واحدهای آموزشی نیاز ساکنان مسکن مهر بویژه در رشت است

در ادامه نجفی، استاندار گیلان با قدردانی از وزارت راه و شهرسازی برای اجرای پروژه‌های بزرگ در استان اظهار کرد: تکمیل به موقع پروژه راه آهن رشت- قزوین از مطالبات مردم گیلان و از مصوبات مهم سفر کاروان تدبیر و امید است.

وی با اشاره به سفر میلیون‌ها گردشگر به گیلان و ترافیک سنگین در آزاد راه رشت- قزوین در تعطیلات عید سعید فطر، افزود: با تکمیل آزاد راه و بهره‌برداری کامل از 3.2 کیلومتر در حال اجراء این ترافیک کمتر می‌شود.

وی همچنین خواستار افزایش پروازهای فرودگاه سردار جنگل رشت شد و گفت : گیلان باتوجه به موقعیت گردشگری که دارد مستعد افزایش پروازها است.

استاندار گیلان تکمیل کنارگذرهای استان به همراه بهره‌برداری از راه آهن را برای کاهش ترافیک سنگین در زمان سفر ضروری دانست و از وزیر راه و شهرسازی تقاضا کرد دستورات ویژه‌ای در این زمینه بدهد .

وی گفت: اجرای خط ریلی رشت به قائمشهر و تعیین سرمایه گذار پروژه رشت به آستارا نیز از موارد دیگری است که منجر به گسترش توانمندی‌های ارتباطی گیلان می‌شود.

دکتر نجفی با بیان اینکه تمام تلاش در گیلان در بخش گسترش زیرساخت‌های مسکن مهر است، گفت: افزایش و تکمیل واحدهای آموزشی نیاز ساکنان مسکن مهر بویژه در رشت است.

وی از وزیر راه و شهرسازی خواست در خصوص تسریع در ساخت بیمارستان‌های نیمه تمام دستورات لازم را بدهد و بیان کرد: حداقل 3 بیمارستان امسال با تجهیز وزارت راه و شهرسازی آماده افتتاح خواهد شد.

منبع:ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید