Performancing Metrics

در فوتبال مالیات می‌دهیم اما اقدامی برای رفاه ورزشکار نمی‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 361861
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395 - 18:58
میرزاپور:
ابراهیم میرزاپور دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتبال کشور گفت: تاکنون هیچ وقت تحت پوشش بیمه درمانی نبوده‌ام، خوشحالم صندوق قهرمانان این کار را انجام می‌دهد که برای ورزشکاران دلگرمی است.

ابراهیم میرزاپور

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، میرزاپور دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشور و همچنین باشگاه های فولاد خوزستان و استقلال اهواز در حاشیه انجام امور مربوط به عضویت و بیمه تکمیلی خود درباره آشنایی با مجموعه صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور گفت: زیاد از این ماجرا خبر نداشتم، همراه تیم هنرمندان به قشم سفر کرده بودم که یکی از دوستانم از من سوال کرد که عضو صندوق شدی؟ من پرسیدم چه صندوقی که جواب دادند صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش؛ گفتند که 4 یا 5 نفر از فوتبالیست‌های تیم فولاد را به صندوق معرفی کرده‌ام شما هم اگر به تهران آمدی حتماً به صندوق مراجعه کن و کارهای مربوط به عضویت و بیمه‌ات را انجام بده، به تهران که آمدم به فدراسیون رفتم و مدارک قهرمانی خود را دریافت کردم و سپس به صندوق آمدم که کارهای مربوط به بیمه‌ام انجام شود، چون تا قبل از این هیچ کجا بیمه نبودم و از این بابت همیشه خیلی ناراحت بودم.

وی در ادامه افزود: بیمه خیلی مهم است. بالای 20/25 درصد از فوتبالیست‌ها مالیات می‌گیرند و بیمه هم ندارند. اگر خدای ناکرده دچار مصدومیتی شویم و نتوانیم دیگر بازی کنیم چه اتفاقی می‌افتاد؟! چندین سال است که فوتبال بازی می‌کنم و نمی‌دانستم که مجموعه‌ای به نام صندوق وجود داردکه از قهرمانان حمایت می‌کند و حتی به مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و المپیک حقوق می‌دهد. سال 2002 مقام قهرمانی بازی‌های آسیایی را به دست آوردم و شامل حال حقوق هم می‌شوم و خوشحالم که بالاخره متوجه این مساله شدم و برای انجام کارهای عضویت به صندوق آمدم.

دروازه‌بان اسبق تیم ملی همچنین اظهار کرد: واقعا جای تشکر و تقدیر دارد که عزیزانی به فکر کسانی هستند که دوران قهرمانی و دوران ورزش حرفه‌ای را پشت سر و به اتمام رسانده‌اند؛ به ویژه ورزشکاران ملی که با تمام وجود از همه چیز خود گذشتند و خواستند در خدمت تیم ملی کشور باشند. به خیلی از ورزشکاران بعد از اتمام دوران ورزش حرفه‌ای توجهی نمی‌شود و بسیاری ار آن‌ها دچار بیماری و مشکلات مالی و خانوادگی هستند. هیچ کس به دادشان نمی‌رسد. واقعا باید تشکر و تقدیر کرد از بانی تاسیس صندوق و مدیران و مسئولان این مجموعه؛ صندوق یک دلگرمی برای ورزشکاران است.

میرزاپور با بیان اینکه "در فوتبال مالیات می‌دهیم اما هیچ اقدامی جهت رفاه حال ورزشکار نمی‌شود" تصریح کرد: در کشورهای اروپایی اینچنین نیست. با مهدی مهدوی کیا که صحبت می‌کردم درباره شرایط زندگی فوتبالیست‌ها در اروپا توضیح می‌داد و می‌گفت که 30/40 درصد مالیات می‌دهیم اما تا آخر عمر بیمه بازنشستگی، عمر و درمان و ... هستیم. این مساله خیلی به نفع ورزشکاران است.

دروازه بان اسبق تیم سایپا درباره شرایط حال حاضر خود توضیح داد: دو سالی است که به دلیل دیسک کمری که گرفتم نتوانستم دیگر بازی کنم. در حال حاضر بیشتر دوره‌های مربیگری را می‌گذرانم، دوست دارم اگر قرار است در زمینه مربی‌گری هم فعالیتی داشته باشم با دانش کامل باشد، زیرا مربیگری به علم و دانش روز دنیا احتیاج دارد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید