Performancing Metrics

دو هزار هکتار ابیاری مدرن در شهرستان بویین زهرا اجرا می شود | اتاق خبر
کد خبر: 362057
تاریخ انتشار: 8 مرداد 1395 - 15:52
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بمنظور توسعه کشاورزی و صرفه جویی در منابع آبی امسال دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بویین زهرا زیر پوشش آبیاری مدرن قرار می گیرد.

اتاق خبر: نیازعلی ابراهیمی پاک ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری بخش دشتابی که با حضور استاندار در بخشداری برگزار شد اظهارداشت: در بخش دشتابی بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد که ۸۲۰ هکتار از اراضی آن تحت پوشش آبیاری مدرن است.

وی افزود: همچنین ۱.۲ هکتار گلخانه در این منطقه ایجاد شده که آمادگی داریم این میزان را تا پنج هکتار افزایش دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تصریح کرد: همچنن با برنامه ریزی انجام شده برای توسعه آبیاری مدرن تا میزان دو هزار هکتار آمادگی داریم که در صورت استقبال کشاورزان آن را عملیاتی می کنیم.

کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر روستای استانداری قزوین هم گفت: دشتابی از بهترین بخش های استان است که با داشتن قابلیت های فراوان در حوزه اقتصاد مقاومتی طرح های را به صورت پایلوت در این منطقه اجرا می کنیم.

وی اضافه کرد: مدیریت پسماند در این منطقه با شرایط بسیار خوبی انجام می شود و سلامت و بهداشت مردم با این کار ارتقاء یافته است.

امینی بخشدار دشتابی هم گفت: این بخش با ۲۶ هزار نفر جمعیت و ۴۳ روستا بزرکترین بخش استان است که تاکنون ۱۱۰ هزار متر مربع آسفالت توسط شهرداری، ۱۵ کیلومتر آسفالت معابرروستایی توسط بنیاد مسکن، ۵۰ هزار متر جدول گذاری و ۲۰ کیلومتر راه روستایی توسط اداره راه و شهرسازی روکش آسفالت شده است.

وی اضافه کرد: با اختصاص یک میلیارد تومان برای احداث شبکه برق، احداث مخزن هوای چهار روستا، حفر شش حلقه چاه، اجرای شبکه فاضلاب، استقرار دندانپزشک، کلنگ زنی مرکز بهداشت با یک میلیارد تومان اقدام لازم صورت گرفته است.

امینی تصریح کرد: مدیریت پسماند نیز در این بخش بخوبی اجرا شده و زباله ها به سایت محمدآباد منتقل می شود.

حجت الاسلام سعیدی امام جمعه ارداق هم با تشکر از حضور استاندار قزوین در منطقه اظهارداشت: حضور مسئولان در مناطق دورافتاده و روستاها موجب دلگرم مرئم و اعتمادسازی آنها به نظام می شود.

وی اضافه کرد: اخلاق مداری استاندار قزوین زبانزد است و امیدواریم سایر مسئولان نیز این مشی مقام عالی دولت را در برخورد با ارباب رجوع مورد توجه قرار دهند.

سعید بیان کرد: نگران مسائل فرهنگی در استان هستیم و امیدواریم مسئولان در این زمینه نیز دغدغه داشته باشند و این موضوع را در اولویت برنامه های کار خود قرار دهند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید