Performancing Metrics

شانس آوردم که با قهرمانان جهان به المپیک می روم | اتاق خبر
کد خبر: 362247
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1395 - 06:38
کیمیا علیزاده:
کیمیا علیزاده می گوید که ذهن ورزشکار باید بزرگ باشد تا کارهای بزرگی انجام دهد و قهرمانی ربطی به سن ندارد.

تكواندو كيميا عليزاده

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، تنها نماینده تکواندوی بانوان در المپیک که چند روزیست وارد سن 18 سالگی شده است اظهار کرد: من با سن کم وارد اردو شدم. خیلی ها باور نمی کنند من 18 ساله ام و مبارزه من را بیشتر از سنم می دانند. البته من معتقدم قهرمانی به سن ربطی ندارد بلکه باید ذهن ورزشکار بزرگ باشد تا کارهای بزرگ کند.

وی در خصوص رقبای خود در المپیک گفت: من هدفم طلای المپیک است و برایم فرقی نمی کند که چه حریفی روبروی من قرار بگیرد. فیلم بازی رقبا را زیاد نگاه می کنم اما مطمئنا حریفان نیز نقطه ضعف خود را برای حضور در المپیک برطرف می کنند. من می دانستم نقطه ضعفم پای راستم است و قطعا سعی در برطرف کردن آن دارم.

علیزاده با بیان اینکه خوشحال است که در گذشته رقبای سخت خود را شکست داده و تجربه دارد، گفت: خیلی سخت است که با قهرمانان بزرگ و عنوان دار برای اولین بار مبارزه کنی. من در گذشته رقبای سخت را شکست دادم و این انگیزه و اعتماد به نفس را دارم که دوباره آنها را شکست دهم. گومز و جید جونز از قهرمانان بزرگ تکواندوی جهان هستند که آنها را قبلا شکست داده‌ام.

دارنده برنز جهان در خصوص مصدومیتش تصریح کرد: فیزیو تراپی که هر روز کردم و تمریناتی که به من دادند برای تقویت مچ پا شرایط من را خیلی بهتر از قبل کرد. من با آسیب دیدگی خود حتی مدال جهانی گرفتم. امیدوارم تا المپیک هم بهبودی کامل را بدست آورم.

وی ادامه داد: در اردوی استان گیلان قهرمانان خوبی حضور داشتند و مبارزهای که در آنجا داشتم تجربه خوبی برای من بود. در گیلان بیشتر سعی داشتم که تغییراتی در تکنیک هایم بدهم و پای راست خود را تقویت کنم.

وی با اشاره به رقابت های یونان گفت: رقبای حاضر در تورنمنت یونان خیلی خوب بودند و انتظار نداشتم رقبا در آن سطح باشند. اولین مسابقه ای بود که از خودم کوتاه تر ندیدم. از نظر قد و قدرت خیلی خوب بودند و تجربه خوبی برایم بود که به مدال طلا رسیدم.

نماینده وزن 57- کیلوگرم ایران در خصوص حریف های تمرینی خود خاطر نشان کرد: سارا خوش جمال تجربیات المپیکی خود را به من منتقل می کند و از او چیزهای زیادی یاد گرفتم. همتی و اخلاقی نیز که حریفان تمرینی من بودند، خیلی تلاش دارند که من در المپیک مدال بگیرم. اطرافیانم را که می بینم برایم چقدر تلاش می کنند بیشتر انگیزه می گیرم تا مدال المپیک را بدست آورم. پسران المپیکی ایران از بهترین های دنیا هستند و کادر فنی نیز تجربیات زیادی دارند که به من منتقل می کنند. یکی از شانس هایی که من دارم این است که با قهرمانان دنیا راهی المپیک می شوم و از تجربه آنها بهره می برم.

علیزاده در پایان گفت: هر روز که می گذرد به المپیک نزدیک تر می شویم و روز شمار المپیک را که می بینم بیشتر انگیزه می گیرم. هر روز تلنگر می خورم که زمانی باقی نمانده و باید تمام تلاش خود را بکنم تا مدال بگیرم. انگیزه ام واقعا زیاد است و با هدف مدال طلا پا به المپیک می گذارم.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید