Performancing Metrics

روند عملیات اطفای حریق در پتروشیمی بیستون تشریح شد | اتاق خبر
کد خبر: 362312
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1395 - 19:57
مخزن ٦٠٤ مجتمع پتروشیمی بیستون دیروز (جمعه، هشتم مردادماه) دچار حریق شد و سرانجام پس از پنج ساعت با تلاش و هماهنگی کامل میان دستگاه های حاضر در عملیات اطفای حریق، آتش خاموش شد.

اتاق خبر: محمدرضا کرم، رئیس مجتمع پتروشیمی بیستون کرمانشاه عملیات اطفای حریق پتروشیمی بیستون و اقدام های انجام شده در این حادثه را تشریح کرد؛ متن گفتگو به شرح زیر است:

چه زمانی از حادثه آتش سوزی مطلع شدید؟

حادثه ساعت ١٤,٣٠ روز جمعه (هشتم مردادماه) رخ داد که ساعت ١٤ و ٤٢ دقیقه با بنده تماس گرفته شد و از حادثه مطلع شدم، سرانجام به سرعت خود را به محل حادثه رساندم.

در گام نخست چه اقدام هایی برای اطفای حریق انجام شد؟

در مسیر رسیدن به محل حادثه اقدام های لازم برای ایمن سازی منطقه، کنترل وسایل آتش و هماهنگی با دیگر مجتمع ها انجام شد و در زمان حضور بنده در محل حادثه، آتش نشانان دیگر صنایع نیز در محل حاضر بودند.

آیا کمیته بحران در زمان مناسب تشکیل شد؟

پس از رسیدن به محل حادثه آتش سوزی، یک تیم صحرایی تشکیل و در آن پیام کیایی، رئیس اچ اس ای مجتمع به عنوان فرمانده عملیات انتخاب شد و همه نیروها تحت فرمان وی قرار گرفتند.

اطفای حریق چند ساعت طول کشید؟

پس از چهار تا پنج ساعت تلاش مستمر و بدون وقفه موفق شدیم آتش را خاموش کنیم. در این میان حضور مرضیه شاهدایی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در محل حادثه که در سریع ترین زمان ممکن انجام شد، بسیار موثر بود؛ وی با توصیه های مناسب در ایجاد هماهنگی میان نیروهای حاضر نقش موثری داشت و حضورشان سبب شد تیمی که آتش را کنترل می کند تمرکز خود را روی اطفای حریق بگذارد.

دلیل اولیه حادثه مشخص شده است؟

دلیل حادثه همچنان در بررسی است و پس از آن اعلام خواهد شد. هم اکنون منطقه ایمن سازی شده است و نکته مهم در این حادثه این بود که خسارت جانی نداشت.

 مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز با اشاره به مهار آتش سوزی در پتروشیمی بیستون اظهارکرده این مجتمع برای تولید مشکلی ندارد و بخش های دیگر این مجتمع خسارت ندیده اند.

مرضیه شاهدایی پس از اطفای حریق مخزن پتروشیمی بیستون با بیان این که این مجتمع مشکلی برای تولید ندارد و خسارتی هم به دیگر واحدهای آن وارد نشده است، گفت: واحدهای اصلی این مجتمع اکنون در سرویس نیست و نیمی از مجتمع پتروشیمی بیستون در حال تعمیرات اساسی هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره روند تولید در این مجتمع نیز اعلام کرد: پس از انجام تعمیرات اساسی، این واحدها می توانند فعالیت خود را ازسر گیرند.

شاهدایی گفت: درباره مخزن آتش گرفته نیز مشکلی وجود ندارد زیرا مشابه این مخزن در پتروشیمی بیستون کرمانشاه وجود دارد.

ساعت ١٤ و ٣٠ دقیقه امروز (جمعه، هشتم مردادماه) آتش سوزی در رخ داد که با تلاش نیروهای امدادرسان حدود ساعت ١٩ مهار شد.

 یکی از مخازن مجتمع پتروشیمی بیستون واقع در ١٥ کیلومتری شرق کرمانشاه و در کنار بزرگراه کربلا که الکیل بنزن خطی (LAB) والکیلات سنگین (HAB) تولید می کند، دچار حریق شد که با حضور بموقع و تلاش آتش نشانان و دیگر دستگاهها آتش خاموش و به طور کامل مهار شد.

خوراک پتروشیمی بیستون سالانه ٣٨٦ هزار تن نفت سفید و ١٩ هزار تن بنزن است که نفت سفید از پالایشگاه کرمانشاه و بنزن از مجتمع پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی اصفهان تأمین می شود.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید